ΠΛΗΜΜΥΡΗΣΕ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΛΟΓΩ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ (ΦΩΤΟ)

ΧΙΟΣ : Ασφυκτικά γέμισε το Μetropolis νωρίτερα σήμερα το απόγευμα από κόσμο, κυρίως νεολαία, που έσπευσε να παρακολουθήσει την εκδήλωση που διοργάνωσε ο Συνδυασμός «Συμμαχία Αξίων» του υποψήφιου δημάρχου, Κ. Τριαντάφυλλου με κεντρικό θέμα «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΧΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ». Μάλιστα η προσέλευση του κόσμου ήταν τέτοια που περίπου 100 άτομα έμειναν έξω από το Μetropolis, καθώς δεν χωρούσαν μέσα.

Ο Κ. Τριαντάφυλλος παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον τουρισμό της Χίου, δείχνοντας ότι έχει συγκεκριμένο σχέδιο. Αναλυτικά η ομιλία του Κ. Τριαντάφυλλου:
Η Χίος μας, δυστυχώς, κατά την τελευταία δεκαετία εμφάνισε σημαντική μείωση στην τουριστική προσέλευση και αυτό οφείλεται σε πλείστους παράγοντες.

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 2015 – 2018:
-66,4% ευρωπαίων επισκεπτών (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΧΙΟΥ)

• Μέσα σε 4 χρόνια χάθηκαν οι αγορές της Ολλανδίας, της Νορβηγίας, της Αυστρίας και της Τσεχίας.
• Το 2017 και όπως φαίνεται το 2019, η μοναδική πτήση θα έρχεται από τη Σλοβενία.

– 93% επισκεπτών κρουαζιέρας (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΧΙΟΥ)

• Από 42 προσεγγίσεις και 25.229 επιβάτες το 2015 κατρακυλήσαμε στις 10 προσεγγίσεις και μόλις 1.766 επιβάτες το 2018. -40% Τούρκων επισκεπτών (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΟΥ ΧΙΟΥ)
• Η οικονομική κρίση στην Τουρκία και η σταδιακή ανάπτυξη γειτονικών ανταγωνιστικών προορισμών επιβεβαίωσαν το λάθος της μονοκαλλιέργειας. Η Χίος παραμένει σήμερα ανέγγιχτη από τις επιρροές του τουρισμού των προηγούμενων δεκαετιών.

——–
Βασική επιδίωξη μας είναι, μετά την ανάλυση των δεδομένων, η αξιοποίηση τους στο μέλλον, με στόχο να ενταχθεί το νησί μας βαθμιαία και με συντεταγμένη τουριστική πολιτική στον τουριστικό χάρτη της χώρας. Αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα μέσω της ανάδειξης και προβολής της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς και πολιτισμικής ταυτότητας του νησιού μας στη διεθνή αγορά, λανσάροντας το τουριστικό branding της στα πλαίσια στοχευμένης ανταγωνιστικής προώθησης με σύγχρονα μέσα, επενδύοντας στη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών, προσελκύοντας νέες επενδύσεις δυνάμενες να δημιουργήσουν νέες προοπτικές, διασυνδέοντας την αγορά εργασίας με την τουριστική εκπαίδευση και κατάρτιση και αξιοποιώντας όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει να προσφέρει η Χίος μας ως τουριστικός προορισμός. Αυτά, άλλωστε, θα αποτελέσουν και τους βασικούς πυλώνες προώθησης του τουριστικού προϊόντος μας.
Η επίτευξη της επιδίωξης μας αυτής θα συντελεστεί μέσω της συγκέντρωσης οικονομικών πόρων και ανθρωπίνου δυναμικού και της κοινωνικής ενεργοποίησης προκειμένου η Χίος μας να μετατραπεί σε νησί με δική του μοναδική ταυτότητα. Στόχος μας και γνώμονας μας οφείλει να είναι η ανάδειξή των ιδιαίτερων πολιτισμικών χαρακτηριστικών με επίκεντρο τη Μαστίχα, των ξεχωριστών εμπειριών και της διακριτής ταυτότητας κάθε περιοχής του νησιού, της προώθησης της Χίου ως κέντρο Ναυτιλίας αλλά και ως Νησί του Ομήρου. Το βαρύ και διαχρονικό αποτύπωμα της Ιστορίας της, η αρχιτεκτονική φυσιογνωμία των οικισμών της και η κουλτούρα εξωστρέφειας που της χαρίζει η ναυτική της ενασχόληση εγγυώνται στον τουρίστα από επισκέπτης να αισθάνεται στον τόπο μας φιλοξενούμενος. Επιθυμούμε ο επισκέπτης να επιλέγει συνειδητά τον προορισμό για όλες εκείνες τις ιδιαίτερες ταξιδιωτικές εμπειρίες που του προσφέρει. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε το άλλο πρόσωπο της Χίου. Αυτό της φιλοξενίας και του εναλλακτικού τουρισμού. Ο τελευταίος δύναται να προσδώσει νέα πνοή στα χωριά, να λειτουργήσει ως όχημα για την άμβλυνση της εποχικότητας και την προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερων εισοδηματικών κριτηρίων. Επενδύουμε στις αυθεντικές εμπειρίες και στο βιωματικό τουρισμό, ενδυναμώνουμε το τουριστικό μας προϊόν, απαντώντας στις σύγχρονες τάσεις και ανάγκες.

 
 
ΑΠΟ ΤΗ ΧΙΟ ΤΩΝ ΕΙΚΟΣΙ ΗΜΕΡΩΝ ΣΤΗ ΧΙΟ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
ΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Το Στρατηγικό Σχέδιο της «ΣυμμαΧίας Αξιών» στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:
Α’ ΑΞΟΝΑΣ. ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΈΝΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ – ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Ενίσχυση του αντικειμένου του τουρισμού στη διοίκηση του Δήμου Χίου

Ίδρυση Διεύθυνσης Τουρισμού, σταδιακά εντός της τετραετίας με ενίσχυσή προσωπικού και
Σημαντική αύξηση της χρηματοδότησης, μέσω της συνέργειας του Δήμου και των Νομικών του Προσώπων, ώστε να εξασφαλιστούν σε ετήσια βάση πόροι ύψους 250.000 ευρώ, από τους προϋπολογισμούς τους.
 

Δημιουργία και δυναμικό λανσάρισμα του τουριστικού branding της Χίου (Όμηρος, Μαστίχα, Μεσαιωνικά χωριά, Ναυτική παράδοση)

Συνεργασία με εξειδικευμένο γραφείο για τη δημιουργία brand
Χάραξη της στρατηγικής για την προώθηση του νησιού.
 

Δημιουργία εμπειριών 4 εποχών:

Με εξωστρεφή προσανατολισμό και αξιοποιώντας την πολιτιστική παράδοση και τα έθιμα του νησιού και το πολυάριθμό δυναμικό εθελοντών και ασχολούμενων σε πολιτιστικές, περιβαλλοντικές και αθλητικές ομάδες καθιερώνονται δράσεις και γεγονότα διασκορπισμένα σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, ικανά να προσελκύσουν επισκέπτες – φιλοξενούμενους από όλο τον κόσμο.
Ανάπτυξη μοναδικών, ελκυστικών εμπειριών βιωματικού χαρακτήρα που λειτουργούν ως πρεσβευτές του Χιώτικου προϊόντος μέσω της αξιοποίησης στοιχείων της τουριστικής προσφοράς της Χίου όπως ιστορία, πολιτισμός, αξιοθέατα, περιβάλλον, προϊόντα, δραστηριότητες, παραδόσεις, διατροφή, τρόπο ζωής.

Αξιοποίηση των Νομικών Προσώπων του Δήμου (π.χ. Μονομετοχική) για τη διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος του νησιού ώστε όλοι οι μνημειακοί και μουσειακοί χώροι του νησιού να καταστούν επισκέψιμοι. Με τη σύμφωνη γνώμη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χίου υποβολή αιτήματος στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για παραχώρηση της διαχείρισης μνημείων που ανήκουν στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Πολιτισμού στο Δήμο Χίου με παράλληλη υποχρέωση του να καλύψει τις ανάγκες στελέχωσης τους σε προσωπικό. Κανένας μουσειακός και μνημειακός χώρος του νησιού δεν επιτρέπεται να είναι μη επισκέψιμος.
Συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς που διαχειρίζονται χώρους μνημειακού και μουσειακού ενδιαφέροντος ώστε να αξιοποιηθούν τουριστικά και να καθορίσουν και να ανταποκριθούν σε ωράριο λειτουργίας τους.
Διοργάνωση τακτικών / εβδομαδιαίων ξεναγήσεων σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του τουρισμού και τις ενώσεις τους, με στόχο την δημιουργία εμπειριών για τους επισκέπτες του νησιού.
Ανάπτυξη ειδικής έξυπνης εφαρμογής για κινητά, που θα παρέχεται δωρεάν στους επισκέπτες, με στόχο την εξυπηρέτηση τους και την ανάδειξη των μυστικών και της ομορφιάς του νησιού μας.
Δημιουργία Σχεδίου Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) για τα Μαστιχοχώρια προκειμένου να αναδειχθεί η ‘μαστίχα’ ως μοναδικό τοπικό προϊόν αλλά και το συνολικότερο πολιτιστικό απόθεμα του νησιού
Βελτίωση και αναβάθμιση των υπαρχόντων πόρων και υποδομών, σε συνεργασία με τους εκάστοτε ενδιαφερόμενους/εμπλεκόμενους φορείς)

Εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του Τελωνείου Χίου (διαμόρφωση εσωτερικών & εξωτερικών χώρων)
Μετατροπή του κτιρίου της Παλαιάς Ιχθυόσκαλας σε αίθουσα αναμονής.
Άμεση και διαρκή παρέμβαση για την επίσπευση της επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης και των κτιριακών υποδομών του Αεροδρομίου.
Αναβάθμιση τουριστικών παραλιακών μετώπων (Φώτα, Σκαλοπάτια) Βελτίωση της προσβασιμότητας

Αρχιτεκτονική Μελέτη για έργα αναβάθμισης της εικόνας του Καρφά και των υπόλοιπων ζωνών υψηλής τουριστικής παραγωγικότητας με άμεσες μελέτες συνολικού σχεδιασμού των περιοχών και ολοκλήρωση των μελετών αντιμετώπισης της διάβρωσης που απειλεί τις παραλίες μας.

Δημοτικά παρκινγκ σε τουριστικές περιοχές
Βελτίωση της σήμανσης των τουριστικών περιοχών
Βελτίωση των υποδομών στις παραλίες (Καθαρισμός και στρώσιμο παραλιών, Δημιουργία αποχωρητηρίων και τοποθέτηση ντουζιέρων, προτυποποίηση των ομπρελών, πρόσβαση ΑμεΑ)
Αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών του νησιού.
Ανάπτυξη Κεντρικού Λιμένα Χίου, με άμεση ολοκλήρωση master plan και κατασκευή προβλήτα και απαραίτητων κτιριακών υποδομών.
Λιμένας Μεστών

Δημιουργία Πύλης Schengen – για να μπορεί να υποδέχεται και Κ/Ζ.
Διεκδίκηση διασύνδεσης του Λιμένα με Τουρκία και γραμμή Πειραιά – Ικαρία – Σάμου.

Κατά προτεραιότητα συντήρηση και λειτουργία όλων των δομών τουριστικού ενδιαφέροντος ιδιοκτησίας του Δήμου Χίου (μύλοι, σπήλαια, υδροθεραπευτήριο κ.α.)
Δημιουργία δικτύων μονοπατιών και διαδρόμων πολιτιστικής και περιβαλλοντικής αξίας και εκπαίδευσης

Περιπατητικές διαδρομές στη Βόρεια και Κεντρική Χίο
Καθιέρωση περιπάτων μικρής και μεγάλης διάρκειας, στην πόλη και στα χωριά, με επίσκεψη σε μνημειακούς και μουσειακούς χώρους.
Ενοποίηση των Μαστιχοχωρίων και σύνδεση με το Μουσείο Μαστίχας

Ανάδειξή του Κάστρου της Χίου και του ιστορικού κέντρου της Χίου.
Ανάδειξη της Χίου ως Κέντρο πολιτισμού αναμορφώνοντας την περιοχή περιμετρικά της Βιβλιοθήκης του Κοραή (Μητρόπολη Χίου, Πανεπιστήμιο, Βιβλιοθήκη Κοραή, 1ο Γυμνάσιο Χίου).

Αξιοποίηση των τοπικών πόρων που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού

θρησκευτικός τουρισμός

Νέα Μονή και μοναστήρια
Αγ. Μαρκέλλα

πεζοπορικός τουρισμός

Περιπατητικές διαδρομές μέσα από επιλεγμένα αξιοθέατα και μνημεία.

αθλητικός τουρισμός

Καθιέρωση αθλητικών εκδηλώσεων

εκπαιδευτικός τουρισμός

Διοργάνωση εκδρομών σχολείων

συνεδριακός τουρισμός

Καθιέρωση συνεδρίων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους

θαλάσσιος τουρισμός

Καταδυτικός τουρισμός
Διοργάνωση αγώνων θαλασσίων αθλημάτων

θεματικός τουρισμός

Τουλίπες
Σούμα
Καμπαναριά της Χίου

αγροτουρισμός

Καλλιέργεια Μαστίχας
Κάμπος και συγκομιδή οπορωφόρων

γαστρονομικός τουρισμός

Προβολή γευστικών περιηγήσεων στη Χίο.
Σύμφωνο Χιακής Γαστρονομίας
 

Στήριξη του επιχειρηματία του τουρισμού, μέσω της ίδρυσης Γραφείου επιχειρηματικότητας, όπου θα μπορούν να απευθύνονται όλοι οι επιχειρηματίες για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Latest..