Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων : Απόφαση Γ.Σ. και υπόμνημα για τους αναπληρωτές

ΙΚΑΡΙΑ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ[email protected]ΑΠ:   89    ,06/02/18ΠΡΟΣ:ΔΟΕΚΟΙΝ:ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥΜΜΕ Απόφαση Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας-Φούρνων στις 6/2/18Οι μέρες που έρχονται χρειάζεται να γίνουν μέρες αγώνα, μέρες ανάτασης του κινήματος και πραγματικού ξεσηκωμού!! Θέτουμε στο επίκεντρο του αγώνα μας αιτήματα και στόχους πάλης που αφορούν την ικανοποίηση των αναγκών μας, το δικαίωμα να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι μαθητές μας. Η «μεταμνημονιακή» εποχή για την οποία μιλάνε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η ΝΔ και ο ΣΕΒ, φέρνει νέα μέτρα, νέα επίθεση στη ζωή μας, μια σύγχρονη εργασιακή ζούγκλα ειδικά για τη νέα γενιά. Τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, για τα όποια κόπτονται όλα μαζί τα κόμματα «που πίνουν νερό» στο όνομα της Ε.Ε, και τα λαϊκά δικαιώματα δε συμβιβάζονται.Μόνο στο δρόμο της σύγκρουσης υπάρχει ΕΛΠΙΔΑ για τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ!!Δυναμώνουμε την πάλη μας – τις διεκδικήσεις μας για:ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ! Σύγχρονες υποδομές και συνθήκες εργασίας (π.χ. αίθουσες, εποπτικό υλικό, βιβλιοθήκες, τεχνολογικά μέσα).ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία της αντιδραστικής κρατικής αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.ΟΧΙ στις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων και τμημάτων. Εδώ και τώρα 15 μαθητές, το ανώτερο, σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β’ Δημοτικού και 20 μαθητές, το ανώτερο, σε όλες τις άλλες τάξεις.ΟΧΙ στον εκπαιδευτικό –πολυεργαλείο. Πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού για την υλοποίηση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του. ΟΧΙ στη συμπλήρωση ωραρίου στην Ειδική Αγωγή. Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου – 14ου μισθού, ξεπάγωμα των Μ.Κ., αναγνώριση της διετίας 2016 – 2017 στη μισθολογική εξέλιξη.Κατάργηση της αντιαπεργιακής τροπολογίας. Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα και την ΑΠΕΡΓΙΑ.Κατάργηση της τροπολογίας που ποινικοποιεί τον αγώνα ενάντια στους πλειστηριασμούς. Κανένα σπίτι λαϊκών οικογενειών στα χέρια τραπεζίτη.Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Άμεσο μόνιμο διορισμό όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση (πάνω από 25.000), ώστε να καλυφθούν στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων. Καμία απόλυση συμβασιούχου-αναπληρωτή.Άμεση κάλυψη των κενών σε Χρυσομηλιά, Ξυλοσύρτη, ειδικότητες, παράλληλη στήριξη. Κάλυψη όλων των αιτήσεων για παράλληλη στήριξη με ένα δάσκαλο/α ανά παιδί.Αναβάθμιση των δομών της Ειδικής Αγωγής. Λειτουργία παντού Τμημάτων Ένταξης. Κάθε παιδί στη δομή που έχει ανάγκη.ΑΜΕΣΗ εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και συμβασιούχων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών.Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Όλα τα νήπια-προνήπια να είναι στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο με ξεκαθάρισμα-διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δύο κλάδων. Καμία σκέψη για πέρασμα των Νηπιαγωγείων στους ΟΤΑ.Να μην περάσουν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο».Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στο Δημόσιο σχολείο και τα πρωινά τμήματα. Δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών (π.χ. αίθουσες), πρόσληψη του κατάλληλου προσωπικού (π.χ. εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι κοιν. λειτουργοί). Έξω οι ΜΚΟ από τα σχολεία.Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε 1€ από την τσέπη των οικογενειών για τη λειτουργία του σχολείου. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.Λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών όχι για το ΝΑΤΟ και τους πολεμικούς εξοπλισμούς. Καμία εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην περιοχή μας (Βαλκάνια, Αιγαίο κ.τ.λ).Τα συλλαλητήρια και οι κινητοποιήσεις όλου του προηγούμενου διαστήματος,  έδωσαν μια πρώτη απάντηση στα αντιλαϊκά μέτρα που έφερε η κυβέρνηση για να κλείσει μια ακόμα αντιλαϊκή αξιολόγηση. ακύρωσαν την προσπάθεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να περάσει «στα μουλωχτά» την κατάργηση του απεργιακού δικαιώματος, τους πλειστηριασμούς λαϊκών κατοικιών, τις σκληρές περικοπές σε προνοιακά  επιδόματα, τις ανατροπές στο ωράριο και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, τις νέες συγχωνεύσεις σχολείων.Οι εργαζόμενοι δείξαμε ένα μέρος της δύναμής μας!!Της δύναμης του συλλογικού και οργανωμένου αγώνα απέναντι στην πολιτική που ματώνει καθημερινά το λαό μας για να εξασφαλίσει νέα προνόμια και κέρδη στο μεγάλο κεφάλαιο. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να υπερασπιστούμε τη ζωή και τα δικαιώματά μας.Δεκάδες Σύλλογοι και ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα βρεθήκαμε σε κοινό αγώνα και βηματισμό με Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και συνδικάτα που κήρυξαν απεργία στις 12 Γενάρη. Ξεπεράσαμε τα εμπόδια του κυβερνητικού – εργοδοτικού συνδικαλισμού, την άθλια στάση της ΑΔΕΔΥ, η οποία τάχθηκε με την πλευρά της κυβέρνησης, του ΣΕΒ και του κουαρτέτου, αφού δεν κήρυξε καν απεργιακή κινητοποίηση στην πιο κρίσιμη στιγμή, τη στιγμή που η κυβέρνηση είχε φέρει για ψήφιση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο που ουσιαστικά καταργεί το πιο ιερό δικαίωμα των εργαζομένων, το δικαίωμα στην απεργία.Στον ίδιο δρόμο κινήθηκαν και οι πλειοψηφίες σε ΔΟΕ – ΟΛΜΕ ακολουθώντας την ΑΔΕΔΥ. Αυτές οι ηγεσίες, ενώ χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα μέτρα που τσακίζουν τον κόσμο της εκπαίδευσης, στην ουσία στηρίζουν την πολιτική που από χίλιες πλευρές φέρνει Μνημόνια διαρκείας. Πορεύονται κάτω από τη σημαία της ΕΕ, τη στρατηγική της ανταγωνιστικότητας, της δήθεν καλής «αξιολόγησης» στο Δημόσιο.Σε θέσεις μάχης για τα μέτρα που δρομολογούνται στην εκπαίδευση!!Οι ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα και η προσπάθεια αύξησης του ωραρίου στην εκπαίδευση, με την προώθηση του υποχρεωτικού 30ωρου, η προσπάθεια αποχαρακτηρισμού της ώρας σίτισης στο ολοήμερο ως διδακτικής δε θα περάσουν. Οι ανατροπές στο ωράριο δεν αφορούν απλά και μόνο το πόσες ώρες θα μένει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο, αλλά συνολικότερα αλλαγές που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, σε όλα τα σχολεία, να διαφυλάξουν με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο τα εργασιακά μας δικαιώματα. Κανείς/καμιά δεν είναι υποχρεωμένος/-η να κάθεται στο σχολείο πέραν του διδακτικού του ωραρίου, εφόσον ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν του έχει αναθέσει κάποια επιπλέον εξωδιδακτική εργασία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει ήδη αναθέσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς όλες τις εξωδιδακτικές εργασίες και είναι το μόνο αρμόδιο όργανο για τον καθορισμό τους. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για νέες συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων με αυτό το θέμα αυτή τη στιγμή. Σε κάθε περίπτωση κανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να παραμείνει για εργασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση υλοποιώντας την απόφαση για αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.Για όλα τα παραπάνω το σωματείο και η ΔΟΕ να παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους καλώντας τους ταυτόχρονα να καταγγέλλουν φαινόμενα αυθαιρεσίας από την πλευρά της διοίκησης.Μπαίνουμε μπροστά για να αποτρέψουμε τον νέο γύρο συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολείων, όχι μόνο των απομακρυσμένων περιοχών αλλά και των αστικών κέντρων, που προετοιμάζει η κυβέρνηση με το νέο ασφυκτικό πλαίσιο κριτηρίων που ψήφισε στο πολυνομοσχέδιο (π.χ. συστεγαζόμενα). Το σχέδιο για την αναμοριοδότηση εντάσσεται σε πολλές περιπτώσεις (π.χ. αποχαρακτηρισμός δυσπρόσιτων, υποβάθμιση σχολείων) σ’ αυτήν την κατεύθυνση.Ετοιμάζουν ένα ακόμα πιο ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο. Το σχέδιο της κυβέρνησης για το «νέο Λύκειο» και τον τρόπο πρόσβασης αυτό τον στόχο υπηρετεί. Συνεχίζεται η κυβερνητική κοροϊδία στην Προσχολική Αγωγή.Με την πρόταση για «τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου», προωθούνται μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, κυρίως στο κρίσιμο κομμάτι της παιδαγωγικής ευθύνης και καθοδήγησης. Προωθείται η αυτονομία – αποκέντρωση της σχολικής μονάδας δηλαδή τα σχολεία πολλών ταχυτήτων. Διαμορφώνεται το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο του σχολείου, στους στόχους της εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να ταυτίζονται όλο και περισσότερο με τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς.Ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Επιβεβαιώνουμε την απόφασή μας για αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα με όποιο πέπλο και αυτή εμφανιστεί (π.χ. αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας).Ετοιμάζουν νέο σύστημα προσλήψεων – απολύσεων αναπληρωτών. Είναι μνημονιακή δέσμευση μέσα στον Μάρτη να καθορίσουν τα λεγόμενα κριτήρια για προσλήψεις και «διορισμούς». Με δεδομένο ότι οι διορισμοί είναι παγωμένοι για 8 χρόνια και έχουν ψηφίσει παράταση της αδιοριστίας έως το 2019, η όλη συζήτηση είναι άλλη μια κυβερνητική απάτη. Γιατί όταν μιλάς για κριτήρια διορισμών και την ίδια στιγμή λες ότι δε θα γίνει ΚΑΝΕΝΑΣ διορισμός, εξαπατάς και κοροϊδεύεις! Η αλήθεια είναι ότι τα λεγόμενα κριτήρια διορισμών θα αφορούν τελικά το ποιοι αναπληρωτές συνάδελφοί μας θα απολυθούν.Δε δεχόμαστε την ανακύκλωση της ανεργίας μέσα από τις συνεχείς αλλαγές στους πίνακες των αναπληρωτών. Εδώ και τώρα 25.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.Δε θα διαλέξουμε εμείς ποιοι συνάδελφοί μας θα απολυθούν!Μόνο οι οργανωμένοι, μαζικοί αγώνες μπορούν να βάλουν εμπόδια, αυτό φοβούνται,μόνη δύναμη η οργάνωση και η συμμετοχή μας.Μόνο η κοινή δράση με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα, με τους γονείς των μαθητών μας μπορεί να κάνει αποτελεσματική την πάλη μας γιατί η μόρφωση είναι δικαίωμα!!Συνεχίζουμε την πάλη μας απέναντι στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής με ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσης που έχει κλιμάκωση και προοπτική:Στις 21 Φλεβάρη είμαστε σε ετοιμότητα να απαντήσουμε μαχητικά, όταν θα ξεκινήσουν ξανά οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, για να προστατεύσουμε τη λαϊκή περιουσία.Συμμετέχουμε στην εβδομάδα δράσης (26/2-2/3) με θέμα: «Εδώ και τώρα μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – Μονιμοποίηση των συμβασιούχων – ΟΧΙ στα κριτήρια απολύσεων αναπληρωτών – εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών»και κορύφωση μεσυγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα 1 και 2 του Μάρτη. Στην Ικαρία οργανώνουμε παράσταση διαμαρτυρίας του Συλλόγου σε Δήμαρχο και Έπαρχο για τα προβλήματα των αναπληρωτών.Κορυφώνουμε τη δράση μας με νέα πανεργατική απεργία το πρώτο 15νθήμερο του Μάρτη από κοινού με τους εργαζόμενους του Δημόσιου Τομέα, Ομοσπονδίες, συνδικάτα και Εργατικά Κέντρα του Ιδιωτικού Τομέα. Σε κάθε περίπτωση, εάν έχουμε – πριν την απεργία του Μάρτη – κατάθεση νομοσχεδίου με αντιδραστικές – αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις, απαντάμε δυναμικά με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια και απεργιακές κινητοποιήσεις.Καλούμε σε σύσκεψη τους συναδέλφους διευθυντές και προϊσταμένους των σχολείων με στόχο την υλοποίηση της απόφασης του Σωματείου σχετικά με το 30ωρο.Η Πρόεδρος                                                                Η ΓραμματέαςΣωτηρίου Αναστασία                                                 Γλαρού ΑθηνάΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΙΚΑΡΙΑΣ – ΦΟΥΡΝΩΝ[email protected]ΑΠ:   90    ,06/02/18ΠΡΟΣ:ΔΟΕΠεριφερειακή Ενότητα ΙκαρίαςΔημοτική Αρχή ΙκαρίαςΔΙΠΕ ΣάμουΠεριφερειακή Διεύθυνση Εκπ/σης Β. ΑιγαίουΥπουργείο ΠαιδείαςΚΟΙΝ::ΜΜΕΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε την εξέλιξη του σχεδίου κυβέρνησης-ΟΟΣΑ-Ε.Ε. για μείωση του κόστους της δημόσιας εκπαίδευσης, δημιουργία του αυτόνομου-αποκεντρωμένου-διαφοροποιημένου σχολείου της αγοράς με εκπαιδευτικούς λάστιχο,καθώς και τις επιπτώσεις αυτού του σχεδιασμού όχι μόνο στο επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά και στις ζωές των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Καιρός να μιλήσουμε, λοιπόν, για την κατηγορία των μισο-άνεργων/ μισο-εργαζομένων εκπαιδευτικών που λέγονται αναπληρωτές.Η αδιοριστία τόσων ετών έχει οδηγήσει σε τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, που καλύπτονται (αν καλύπτονται) ακόμα και πολλούς μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στην προσπάθειά τους να κρύψουν τα κενά «κάτω από το χαλί», οι κυβερνήσεις  προχώρησαν σε καταργήσεις/συγχωνεύσεις  τμημάτων και σχολείων, αύξησαν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, έκλεισαν Τμήματα Ένταξης, μοίρασαν τον εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης και καθιέρωσαν την κινητικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το 2016υπό τον ωραιοποιημένο τίτλο «ενιαίου τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο» η κυβέρνηση μείωσε ώρες και μαθήματα από το ωρολόγιο πρόγραμμα της πλειοψηφίας των σχολείων, με αποτέλεσμα να χρειάζεται πολύ λιγότερους εκπαιδευτικούς. Ενιαίο, όμως, δεν είναι το σχολείο που το πρόγραμμα μαθημάτων του καθορίζεται από τι ώρες περισσεύουν. Ενιαίο και σύγχρονο δεν είναι το σχολείο όπου οι δάσκαλοι για να συμπληρώσουν ωράριο μετατρέπονται και ολίγον σε γυμναστές, σε εικαστικούς, σε μουσικούς κ.λπ. Το αποτέλεσμα; Τα κενά δεν εξαλείφθηκαν, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχασαν τις δουλειές τους και δεν επαναπροσλήφθηκαν στα σχολεία.Ο εμπαιγμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι χρόνια τώρα αναπληρώνουν τους εαυτούς τους και καλύπτουν πάγιες μορφωτικές ανάγκες περιπλανώμενοι από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, δεν έχει ούτε τσίπα ούτε τέλος. Ο Υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2015 υποσχόταν 18.000 ή 20.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών από το 2016 με ορίζοντα τετραετίας. Το έτος των διορισμών μετατέθηκε στο 2017 και μετά στο 2018. Τον Μάρτη του 2017, στην εισηγητική έκθεση τροπολογίας που κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών, ομολόγησε ότι μέχρι το 2019 «οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο (…) τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», αλλά η κοροϊδία συνεχίζεται! Τον περασμένο Μάη ο πρωθυπουργός παρουσιάζοντας το τριετές πλάνο της κυβέρνησης για την Παιδεία , αναγνώρισε ότι οι ανάγκες ανέρχονται σε 20.000 εκπαιδευτικούς και δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του 2017 θα ανακοινωνόταν το πώς θα καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος τους. Τελευταία κάποιες ανεπίσημες ανακοινώσεις του Υπουργού μιλάνε για διορισμούς το φθινόπωρο του 2018, ή το καλοκαίρι του 2019 ή σε βάθος τριετίας…Σαν να μην έφτανε ο εμπαιγμός,η αγωνία των συμβασιούχων εκπαιδευτικών για το αν, το πότε, το πού και ως πότε θα δουλέψουν εντείνεται από τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν για την εκπαίδευση υποσχόμενα ακόμα περισσότερες απολύσεις αναπληρωτών. Πρόκειται για την υποχρεωτική 30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο που αποσκοπεί στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τον αποχαρακτηρισμό της ώρας σίτισης στο ολοήμερο διδακτικής, τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, την αύξηση των μαθητών ανά τάξη. Συνοδεία των παραπάνω μέτρων έρχεται ένα νέο σύστημα πρόσληψης-διορισμού εκπαιδευτικών, το οποίο στην πραγματικότητα θα αποτελέσει το νέο σύστημα απόλυσης συναδέλφων.Κάθε τόσο η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την ανάγκη μας για εργασία, στέλνοντάς μας να συλλέγουμε και να ακριβοπληρώνουμε νέα προσόντα-κριτήρια, απαξιώνοντας με αυτό τον τρόπο την αξία του βασικού μας πτυχίου.Φτάνει πια! Οι αναπληρωτές που εργαζόμαστε στη Β’ Σάμου, μέσα από το σωματείο μας, τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας-Φούρνων, μαζί με όλους τους συναδέλφους μας, παλεύουμε για να φέρουμε στο προσκήνιο τις σύγχρονες ανάγκες μας και διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα, εμείς, οι οικογένειές μας και οι μαθητές μας και να εργαστούμε σε καλύτερες συνθήκες ως πραγματικοί παιδαγωγοί και όχι ως γυρολόγοι.ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους! Άμεσο μόνιμο διορισμό όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση (πάνω από 25.000). Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων. Καμία απόλυση συμβασιούχου-αναπληρωτή.Όχι στο νέο σύστημα προσλήψεων – απολύσεων αναπληρωτών. Δε δεχόμαστε την ανακύκλωση της ανεργίας μέσα από τις συνεχείς αλλαγές στους πίνακες των αναπληρωτών.Δε θα διαλέξουμε εμείς ποιοι συνάδελφοί μας θα απολυθούν!Κάλυψη όλων των κενών τώρα με τις αντίστοιχες ειδικότητες. Κάλυψη των κενών σε Ξυλοσύρτη και Χρυσομηλιά, παράλληλη στήριξη και ειδικότητες.Να καταργηθούν στην πράξη τα νέα μέτρα του ν.4512/2018 της 3ης αξιολόγησης: Να καταργηθεί το 30ωρο που αυξάνει το ωράριό μας και οδηγεί σε νέες απολύσεις αναπληρωτών. Καμία σύμπτυξη-συγχώνευση σχολείων και τμημάτων που υποβαθμίζουν την παρεχόμενη εκπαίδευση και θα οδηγήσουν και πάλι σε απολύσεις αναπληρωτών.15 μαθητές ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία, Α και Β Δημοτικού, 20 στις υπόλοιπες τάξεις.Να λειτουργήσουν παντού και άμεσα τα αναγκαία Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης και Τάξεις Υποδοχής.Κάλυψη όλων των αιτήσεων για παράλληλη στήριξη με ένα δάσκαλο/α ανά παιδί.Στελέχωση των ΚΕΔΔΥ με μόνιμο προσωπικό.Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά σε μία φάση ώστε να είναι στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Τοποθέτησή τους με διαφανή και αντικειμενική διαδικασία.Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, περιπλανώμενοι μακριά από τις εστίες μας και αναγκασμένοι να συγκεντρώσουμε προϋπηρεσία, χρηματοδοτούμε από την τσέπη μας τη στελέχωση των σχολείων της χώρας μας. Το καλοκαίρι πολλοί από μας δεν παίρνουμε ούτε ταμείο ανεργίας, ενώ περιμένοντας την πιθανή πρόσληψη είμαστε «όμηροι» του Υπουργείου, καθώς δεν μπορούμε να δεσμευτούμε σε κάποια άλλη εργασία.Μετά από την «υποχρεωτική καλοκαιρινή παύση μας», με την ανακοίνωση της πρόσληψης στην περιοχή της Β’ Σάμου, πληρώνουμε για να μεταβούμε στη Σάμο και να αναλάβουμε υπηρεσία, να μετακομίσουμε στην Ικαρία ή στους Φούρνους, να νοικιάσουμε σπίτι και να επιβιώσουμε μέχρι να καταβληθεί ο πρώτος πενιχρός μισθός μας, ο οποίος δεν καλύπτει τα αναγκαία έξοδα εγκατάστασης και διαβίωσής μας στον χώρο εργασίας μας. Μάλιστα,  το κόστος διαβίωσης στην Ικαρία και στους Φούρνους είναι  υψηλό, ιδιαίτερα μετά την αύξηση του ΦΠΑ. Η πανάκριβη μετακίνηση προς τις εστίες μας είναι αναγκαία για να βρεθούμε κοντά στους οικείους μας, πολλές φορές για να καλύψουμε ανάγκες που αφορούν ηλικιωμένους γονείς ή παιδιά. Αρκετά συχνά αναγκαζόμαστε να μετακινηθούμε εκτός περιοχής για συγκεκριμένες εξετάσεις, για εγχειρίσεις και για επίσκεψη σε ειδικότητες γιατρών οι οποίες δεν υποστηρίζονται από το Νοσοκομείο της Ικαρίας. Παρόμοιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και οι συνάδελφοι που προσλαμβάνονται στις λοιπές περιοχές της Ελλάδας.ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε μήνα.Ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων.Δωδεκάμηνες συμβάσεις εργασίας για όλους τους αναπληρωτές.Επίδομα ανεργίας και πλήρη υγειονομική κάλυψη για όλο το διάστημα της ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.Διευκόλυνση για την ανάληψη υπηρεσίας στις περιοχές πρόσληψης της νησιωτικής Ελλάδας, ώστε να μην χρειάζεται να μεταβεί κανείς σε δύο νησιά μέχρι να φτάσει στον τόπο εργασίας του. Ικανοποίηση των αιτήσεων βελτίωσης θέσης όλων των αναπληρωτών.Δωρεάν σίτιση για όλους.Επίδομα στέγασης και θέρμανσης.Έκδοση πάσο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας για 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ.Εξίσωση όλων των αδειών (ασθενείας, λοχείας, ανατροφής, κανονικής) και όλων των δικαιωμάτων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτά των μόνιμων συναδέλφων.Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στον θεσμό των συμβάσεων μειωμένου ωραρίου στην εκπαίδευση. Επισημαίνουμε ότι ο πενιχρός μισθός που παίρνουν οι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τη διαμονή τους στα νησιά Ικαρίας και Φούρνων.ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:Αναβάθμιση των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου σε πλήρους. Δυνατότητα διάθεσης και στη Β’βάθμια εκπαίδευση για κάλυψη ωραρίου.Στην Ικαρία οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο είναι ιδιαίτερα δύσκολες, επικίνδυνες και μεγάλες για τόσο περιορισμένο νησιωτικό χώρο.Το πρόβλημα δυσχεραίνει από τη μια με τους χαμηλούς μισθούς των εκπαιδευτικών, που συχνά δεν επιτρέπουν την αγορά και συντήρηση οχήματος, κι από την άλλη με τις συνθήκες εργασίας αρκετών εκπαιδευτικών, που υποχρεώνονται να πηγαίνουν σε πολλές και μακρινές σχολικές μονάδες. Τα δρομολόγια των τοπικών λεωφορείων στην Ικαρία είναι ελάχιστα και δεν εξυπηρετούν ούτε τη μεταφορά των εκπαιδευτικών στις σχολικές τους μονάδες ούτε την πρόσβαση στα λιμάνια και στο αεροδρόμιο του νησιού.Οπότε, οι εκπαιδευτικοί που μεταφέρονται επιβαρύνονται όχι μόνο με τα πανάκριβα καύσιμα δεδομένης και της αύξησης του ΦΠΑ, αλλά και με όλα τα έξοδα της κατοχής μεταφορικού μέσου και τη φθορά που θα υποστούν τα οχήματά τους από οδήγηση σε κακό οδικό δίκτυο (κακοτεχνίες, λακκούβες, τομές, καθιζήσεις και διαβρώσεις του δρόμου). Ταυτόχρονα, διακινδυνεύουν μεταφερόμενοι με ιδιωτικά μέσα σε οδικό δίκτυο, το οποίο δυσχεραίνει εξαιτίας των άσχημων καιρικών συνθηκών και των αποίμενων ζώων.Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του νησιού, κατά τόπους κάνουν την εμφάνισή τους έντονα καιρικά φαινόμενα όπως οι ισχυροί άνεμοι, τα κύματα και η ομίχλη που με την απότομη εμφάνισή τους επιφέρουν ξαφνική αλλαγή στις οδικές συνθήκες και αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Ειδικά στο υφιστάμενο οδικό τμήμα μεταξύ των οικισμών Μονοκαμπίου και Μαυράτου (διαδρομή Άγιος Κήρυκος –Καραβόσταμο), η έντονη ομίχλη δεν εμφανίζεται μόνο κατά τη χειμερινή περίοδο αλλά παρατηρείται ανάλογα με τις τοπικές μετεωρολογικές συνθήκες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.Σε ορισμένα σημεία του κεντρικού οδικού δικτύου Άγιος Κήρυκος-Καραβόσταμο-Ράχες το πλάτος του δρόμου δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση διπλής κατεύθυνσης. Επίσης, υπάρχει κατά μήκος του ελλιπής έως και ανύπαρκτος φωτισμός με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της ορατότητας των οδηγών. Απουσιάζουν ικανά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, προειδοποιητικές πινακίδες, οριογραμμές στην άκρη του οδοστρώματος, προστατευτικά κιγκλιδώματα και ανακλαστήρες. Τμήμα της διαδρομής Άγιος Κήρυκος-Εύδηλος μέσω Πλαγιάς αποτελείται από τσιμεντόδρομο.Εκτός των άλλων, έχει παρατηρηθεί έντονα και το φαινόμενο της κατάπτωσης-κατολίσθησης βραχωδών μαζών, ιδιαίτερα στις δύο πλευρές στο χωριό Μηλιωπό, στα σημεία Γέρακας και Νερουλάς (διαδρομή Άγιος Κήρυκος-Καραβόσταμο), αλλά και σε όλη την έκταση στη διαδρομή προς Μαγγανίτη (διαδρομή Άγιος Κήρυκος-Ξυλοσύρτης).ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:Έγκαιρη καταβολή της αποζημίωσης των οδοιπορικών εξόδων. Αύξηση του ποσού της αποζημίωσης ώστε να καλύπτει τα πραγματικά έξοδα.Κάλυψη του συνόλου των εξόδων των εκπαιδευτικών που μετακινούνται με ταξί (επειδή δεν έχουν ιδιωτικό μέσο και δεν υπάρχει δρομολόγιο λεωφορείου) για να καλύψουν το ωράριό τους.Την αναδόμηση του επαρχιακού οδικού δικτύου Ικαρίας για την εύκολη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση όλων, ώστε να μην εκτίθεται σε καθημερινό κίνδυνο η ζωή κανενός.Αναγνώριση όλων των σχολικών μονάδων που εδρεύουν στην Ικαρία ως δυσπρόσιτες.  Για το ΔΣΗ Πρόεδρος                                                                Η ΓραμματέαςΣωτηρίου Αναστασία                                                 Γλαρού Αθηνά 

Latest..

Χειμερινοί… κολυμβητές

ΧΙΟΣ : ΣτιγμιότυπαΣτιγμιότυπαΧία ΝαυτιλίαΧία ΝαυτιλίαΌμορφη και παράξενη πατρίδαΌμορφη και παράξενη πατρίδαΑθλητικάΑθλητικάΟι Περιπέτειες του ΟυρανίσκουΟι Περιπέτειες του … [Read More...]