H κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά μας δεν δικαιολογείται με σκόπιμες Πρωθυπουργικές εξαγγελίες ‘’περί ισοδυνάμου’’!

ΚΩΣ: Α. Ο Πρωθυπουργός από την Κάλυμνο απευθυνόμενος σε μας και προσπαθώντας να δικαιολογήσει την νέα κατάσταση της ολοσχερούς κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά μας, είπε: «φιλοδοξούμε να κάνουμε πράξη ένα αίτημα διεκδίκησης δεκαετιών για τους νησιώτες μας, όχι επειδή βρεθήκαμε στην ανάγκη να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα που από την αρχή γνωρίζαμε τις δυσκολίες του, μέσα στις οποίες εντάσσεται η εξίσωση του ΦΠΑ σε όλη τη χώρα, αλλά γιατί κατά την εκτίμηση μου αν σήμερα μας έβαζαν να διαλέξουμε από την αρχή αν θα προτιμούσαμε διαφορετικό ΦΠΑ, ή μεταφορικό ισοδύναμο, η δική μου άποψη είναι για το μεταφορικό ισοδύναμο!». Β. Κατ αρχήν από τον Πρωθυπουργό, όταν απευθύνεται στον Λαό ακούς την άποψη της κυβέρνησης ή του κόμματος του και όχι την προσωπική του γνώμη! Το ερώτημα είναι ότι αν ο κ. Πρωθυπουργός έχει ήδη διαμορφωμένη άποψη για το ισοδύναμο τότε τι χρειάζεται την μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου ‘’περί Υπολογισμού Ανοιγμένου Νησιωτικού Μεταφορικού Ισοδυνάμου για κατοίκους ελληνικών νησιών’’ που έχει παραγγελθεί; Και αφού ακόμη δεν έχει στα χέρια του τα πορίσματα μιας μελέτης πώς προσδιόρισε τα ποσά του κόστους των επιδοτήσεων εισιτηρίων σε 50-100 εκ.; Πιο κρίσιμο ερώτημα είναι το ότι αφού έχει διαμορφωμένη άποψη τότε γιατί δεν μας κατέθεσε τον τρόπο υλοποίησης της άποψης του! Από μελέτες και ανεφάρμοστα λόγια …. μας τάπαν κι άλλοι!Γ. Ο Δήμαρχος Τήλου Τάσος Αλιφέρης το 2008 που πρώτος το ισοδύναμο διεκδίκησε έμπρακτα κατέθεσε σε ειδική ημερίδα για τις νησιωτικές πολιτικές της ΚΕΔΚΕ: «Έχουμε να αντιμετωπίσουμε την χρηματοδότηση σε τρία σκέλη: τη χρηματοδότηση του μέσου (του πλοίου), τη χρηματοδότηση της λειτουργίας και τη χρηματοδότηση του εισιτηρίου… συμφέρει να είναι ενισχυμένο το πρώτο σκέλος (δηλαδή η χρηματοδότηση απόκτησης του πλοίου). Γιατί, αν δοθούν πάρα πολλά χρήματα στα δύο επόμενα σκέλη, δηλαδή, στη λειτουργία και στο εισιτήριο, τότε καταρχήν, τα λεφτά όλα πάνε στους εφοπλιστές. Η δεύτερη επισήμανση είναι ότι οι συγκοινωνίες εσαεί εξαρτώνται από την οικονομική και πολιτική συγκυρία. Ενώ αν χρηματοδοτηθεί το μέσο, έχουμε μια αειφορική λύση». Συνεπώς δεν είναι οριστική η λύση των επιδοτήσεων των εισιτηρίων των νησιωτών. Είναι λύση στα ταμειακά προβλήματα των ακτοπλόων, αλλά και αυτή είναι θνησιγενής! Λύσεις στο μεταφορικό έργο από και προς τα νησιά υπάρχουν και είναι άλλες! Είναι αυτές που ξέχασε ο Πρωθυπουργός αλλά και οι τοπικοί Βουλευτές.Δ. Διαβάζουμε στις προγραμματικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ 2015: ‘’Προώθηση του μεταφορικού ισοδύναμου ώστε να ικανοποιείται το δικαίωμα του νησιώτη να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που το απολαμβάνουν οι των άλλων περιοχών. Προώθηση της σύστασης ενός δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας με συνεργασία κράτους και αυτοδιοίκησης κατά τα πρότυπα των σκανδιναβικών χωρών. Ενίσχυση της ακτοπλοϊκής επικοινωνίας μεταξύ των νησιών μέσα από ένα ελάχιστο δημόσιο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών’’. Δ. Μα δεν μας αφήνει η Ε.Ε. μας λένε Πρωθυπουργός, Βουλευτές και κυβερνητικοί παράγοντες! Ο κ. Poncet, Γενικός Διευθυντής Περιφερειακής Πολιτικής στην Κομισιόν, σε απάντηση ερωτημάτων στις υπηρεσίες της ΕΕ σχετικά με τεχνικά θέματα χρηματοδότησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, ανέφερε: «Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη τον αρχικά προβλεπόμενο προϋπολογισμό για την αγορά (νέων) πλοίων, το έργο αυτό εμπίπτει στην κατηγορία των μεγάλων έργων, κατά την έννοια του άρθρου 39 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006″. Συνεπώς κατά τον κοινοτικό αξιωματούχο είναι δυνατόν να εμπίπτει στα «μεγάλα έργα» η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ της αγοράς ή και ναυπήγησης νέων πλοίων! Ε. Η ασυνέπεια λόγων και έργων και η πολιτική στροφή του ΣΥΡΙΖΑ είναι προφανής. Ο στρατηγικός σχεδιασμός για το συνολικό μεταφορικό έργο στα νησιά απαιτεί μιαν άλλη οπτική. Μια οπτική που υπήρχε στην κοινωνία και που κάηκε! Σήμερα σκεφτόμαστε ή αδυνατούμε και να την …εκφράσουμε! Όμως η ζωή επιβάλλει την επαναφορά των προτάσεων που κατεστημένη πολιτική έχει διαγράψει! Οι μεταφορές στα νησιά αποτελούν υπηρεσία γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος γιατί διασφαλίζουν την κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική, αλλά και γεωγραφική συνοχή του εθνικού και ευρωπαϊκού χώρου. Επομένως η εξασφάλιση καθολικής υπηρεσίας μεταφορών σε τιμή προσιτή σε κάθε χρήστη ανεξάρτητα από την γεωγραφική του θέση είναι και πολιτικό καθήκον και πολιτικός στόχος! Ζ. Πρέπει να ζητήσουμε την πολιτική των συνδυασμένων μεταφορών: μελέτη, σχεδιασμός, λειτουργική διαμόρφωση και υλοποίηση ενός CLUSTER συνδυασμένων μεταφορών που συμπεριλαμβάνει το πλοίο, το αεροπλάνο, το υδροπλάνο, το ελικόπτερο και τα χερσαία μέσα. Χρειάζεται μια διαφορετική αντίληψη διακυβέρνησης από αυτή που κυριαρχεί στην Βουλή και το κυβερνητικό στρατόπεδο.Ν Μυλωνάς (δημοτικός σύμβουλος)

Latest..

Χιόνια σε Χίο και Ικαρία

ΙΚΑΡΙΑ : Οι θυελλώδεις βοριάδες έφεραν χιόνια στα ορεινά της Κεντρικής και Βόρειας Χίου και βροχή και χαλάζι στα πεδινά. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει η ΕΡΑ Αιγαίου,σε Καρυές, … [Read More...]

Η ΠΕΑ για την υπόθεση της ΑΔΕΑΚ

ΙΚΑΡΙΑ : Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΑΚ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ Μετά τα τελευταία γεγονότα, που σχετίζονται με την ΑΔΕΑΚ … [Read More...]