Απαράδεκτες συνθήκες τηλεκπαίδευσης στο Εσπερινό Καλύμνου

ΚΑΛΥΜΝΟΣ:

Στην έκδοση ψηφίσματος προχώρησαν χθες τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ. Καλύμνου στο οποίο περιγράφουν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν με την τηλεκπαίδευση, σημειώνοντας εμφαντικά πως «με θλίψη και αγανάκτηση διαπιστώσαμε ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει καθόλου στον χώρο της εκπαίδευσης από τον περασμένο Μάρτιο».
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να προμηθεύσει άμεσα τους μαθητές με όλο τον αναγκαίο τεχνικό εξοπλισμό, να γίνουν συμβάσεις με τεχνικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών και να εξασφαλιστεί δωρεάν σύνδεση στο internet σε όλα τα σπίτια των μαθητών που δεν διαθέτουν, καταλήγοντας πως «η λύση δεν είναι να βελτιώσουμε προσωρινά τις υποδομές για τηλεκπαίδευση, αλλά να εξασφαλίσουμε σε μόνιμη βάση όλες τις απαραίτητες συνθήκες για μια ασφαλή επιστροφή στα σχολεία».
Αναλυτικά το ψήφισμα έχει ως εξής:
Ξεκινώντας την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για δεύτερη φορά μέσα στον ίδιο χρόνο, κι αφού μεσολάβησε ένα διάστημα αρκετών μηνών, που θα μπορούσε να δώσει στο υπουργείο παιδείας όλο τον χρόνο να προετοιμαστεί κατάλληλα για το ενδεχόμενο ενός νέου lock down, με θλίψη και αγανάκτηση διαπιστώσαμε ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει καθόλου στον χώρο της εκπαίδευσης από τον περασμένο Μάρτιο. Συγκεκριμένα, βρεθήκαμε αντιμέτωποι:
Με μία πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης (webex) που κατέρρευσε από την πρώτη μέρα και έκτοτε δημιουργεί πολλά τεχνικά προβλήματα λόγω υπερφόρτωσης.Με μια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που δεν φρόντισε να εξασφαλίσει την αυστηρή πιστοποίηση των χρηστών μέσω των στοιχείων τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, με αποτέλεσμα να παρεισφρέουν στην τάξη εξωσχολικοί, χρησιμοποιώντας ονόματα μαθητών, με όλη την αναστάτωση αλλά και τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται.Με την ανακοίνωση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου πως οι συνδέσεις ADSL με ταχύτητα 24Mbps μπορούν να υποστηρίξουν μόνο μία τηλεδιάσκεψη με webex. Αυτήν την ταχύτητα έχει η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα, πράγμα που πρακτικά  σημαίνει πως σε ένα σπίτι με 2 ή 3 μαθητές, η ταυτόχρονη σύνδεση στο webex  είναι προβληματική έως και αδύνατη.Με την αντικειμενική αδυναμία μιας μεγάλης μερίδας μαθητών να έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, αφού πολλοί δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό (tablet, laptop, Η/Υ, ακουστικά, μικρόφωνο κ.α.), κάποιοι ενώ εξασφάλισαν με κόπο (δανεικό) εξοπλισμό δεν έχουν την τεχνογνωσία χρήσης του, ενώ αρκετοί μαθητές μας δεν διαθέτουν ούτε καν σύνδεση Internet στο σπίτι τους. Τα προβλήματα αυτά είναι κοινά για όλους τους μαθητές, αλλά εμφανίζονται πιο έντονα και σε μεγαλύτερα ποσοστά στους μαθητές των Εσπερινών σχολείων (ενήλικες οικογενειάρχες και βιοπαλαιστές με περιορισμένες έως ελάχιστες ψηφιακές γνώσεις).Με την απαίτηση του –καθ΄ όλα ανέτοιμου για τηλεκπαίδευση- Υπουργείου να καταχωρίζονται απουσίες σε όσους μαθητές απουσιάζουν από την τηλεδιάσκεψη, ακόμα κι αν η απουσία τους οφείλεται στους παραπάνω αντικειμενικούς και απαγορευτικούς για την συμμετοχή τους παράγοντες.Με ένα είδος μαθήματος, που αποτελεί κακέκτυπο της αληθινής διδασκαλίας στην τάξη, που προάγει μόνο την ξερή, δασκαλοκεντρική μάθηση και την μονότονη διάλεξη, αφού ο διάλογος, η ανταλλαγή απόψεων, η καλλιέργεια κριτικής και ερευνητικής σκέψης, η ουσιαστική επικοινωνία, η μαθητική αυτενέργεια, η συνεργατικότητα, η βιωματικότητα και η αλληλεπίδραση εκ των πραγμάτων αποκλείονται μέσα σε μια τάξη στην οποία ούτε βλέπουμε ούτε ακούμε τους μαθητές μας. Αποτελεί κοινή διαπίστωση, μαθητών και εκπαιδευτικών, ότι στο τέλος ενός ηλεκτρονικού 6ωρου διδασκαλίας όλοι αποχωρούν από την e-τάξη με τσούξιμο στα μάτια, βουητό στα αυτιά, ενοχλητικό πονοκέφαλο και έντονη ψυχική και σωματική εξάντληση, χωρίς ουσιαστικά να έχουν επιτευχθεί οι διδακτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι της διδασκαλίας. Ωστόσο, κατανοούμε πως με κλειστά σχολεία δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική (τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα) λύση πέραν της τηλεκπαίδευσης, με όλα τα εγγενή της μειονεκτήματα και γι’ αυτό την αντιμετωπίζουμε ως αναγκαίο κακό.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε:
Να προμηθεύσει άμεσα το υπουργείο τους μαθητές μας με όλο τον αναγκαίο τεχνικό εξοπλισμό, προκειμένου να συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως στην τηλεκπαίδευση.Να γίνουν συμβάσεις με τεχνικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κάθε περιφέρεια, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν κατ’ οίκον επισκέψεις σε μαθητές, προκειμένου να τους παράσχουν (με χρέωση του δημοσίου) όλη την απαραίτητη τεχνική στήριξη και τεχνογνωσία για μια απρόσκοπτη παρακολούθηση της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.Να εξασφαλιστεί δωρεάν σύνδεση στο internet σε όλα τα σπίτια των μαθητών, που δεν διαθέτουν.Μέχρι να πραγματοποιηθούν τα παραπάνω ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ στους μαθητές που δεν δύνανται εκ των πραγμάτων να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Σε αντίθετη περίπτωση καταστρατηγείται το συνταγματικό δικαίωμα στην δωρεάν και ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, περιθωριοποιούνται και κινδυνεύουν να χάσουν την σχολική τους χρονιά μαθητές που ανήκουν σε ασθενέστερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα, ενώ βαθαίνουν ακόμα περισσότερο οι ταξικές και κοινωνικές ανισότητες στον χώρο της εκπαίδευσης. Να προβεί άμεσα το υπουργείο σε εξορθολογισμό και μείωση της διδακτέας ύλης, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων στην Α΄λυκείου, καθώς και μείωση της ύλης των πανελληνίων εξετάσεων.Μακροπρόθεσμα, να υλοποιηθούν τα πάγια αιτήματα του κλάδου μας για αυστηρά 15 μαθητές στην τάξη, νέους διορισμούς εκπαιδευτικών και πρόσθετων υπαλλήλων καθαριότητας στα σχολεία, μαζικά τεστ για ανίχνευση Covid 19 στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης καθώς και στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Η λύση δεν είναι να βελτιώσουμε προσωρινά τις υποδομές για τηλεκπαίδευση, αλλά να εξασφαλίσουμε σε μόνιμη βάση όλες τις απαραίτητες συνθήκες για μια ασφαλή επιστροφή στα σχολεία!
Ο σύλλογος διδασκόντων του Εσπερινού Γυμνασίου-Λ.Τ  Καλύμνου

Latest..

Ολυμπιακός – Μάντσεστερ Σίτι 0-1

ΙΚΑΡΙΑ : Ο Ολυμπιακός αν και προσπάθησε, δεν κατάφερε να πάρει ένα θετικό αποτέλεσμα μέσα στο γήπεδό του. Η διαφορά κλάσης ήταν δεδομένη αλλά οι απουσίες, αφού έπαιζε χωρίς … [Read More...]

Ciao Diego!

ΧΙΟΣ : Ο Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα πέθανε από καρδιακή ανακοπή στο σπίτι του στο Τίγκρε της Αργεντινής. Ο ισχυρότερος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών, ιστορικός … [Read More...]

Τοξικό πολιτικό φορτίο στην Καλλονή… Μπερδέψαμε τον σουρεαλισμό και τον υπερρεαλισμό και… χάσαμε τον ρομαντισμό μας! 

ΛΕΣΒΟΣ: Το Lesvosnews.net δημοσιεύει ίσως για τελευταία φορά την  αντιπαράθεση Ταξιάρχη Βέρρου και Νίκου Χήρα. Το έργο έχει κουράσει και πραγματικά δεν έχει νόημα … [Read More...]

Δήμος Λήμνου: Σήμερα διενεργήθηκαν 127 rapid test σε Κοντοπούλι & Καλλιόπη, αύριο η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Μούδρου

ΛΗΜΝΟΣ: Ο Δήμος Λήμνου ενημερώνει  ότι , στο πλαίσιο πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού στο νησί της Λήμνου σήμερα, Τετάρτη 25 Νοεμβρίου, διενεργήθηκαν 127 τεστ ταχείας … [Read More...]