Καρατομήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ

ΙΚΑΡΙΑ :

Καρατομήθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας. Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ζήτησε σήμερα το πρωί την παραίτησή του. Η αλλαγή αυτή οφείλεται σε λάθος πολιτικές επιλογές του κυρίου Σκόδρα σε συνέργεια βέβαια με τον αρμόδιο υπουργό.
Στον πολύπαθο αυτό οργανισμός χρωστάνε 3,5 εκατ. ευρώ οι πρώην μέτοχοι, πέρα τούτου όμως έχουν προκύψει και άλλες ζημιές, ενω ένα άλλο θέμα είναι και η μη ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης που ο οργανισμός αυτός είναι συνυπεύθυνος. Ας δούμε όμως τι γράφει στην επιστολή παραίτησής του ο Γιώργος Σκόδρας
Ενημέρωσα τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και καλό μου φίλο Κώστα Καραμανλή, ότι δεν επιθυμώ την συνέχιση της θητείας μου στη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΘ, ευχαριστώντας τον θερμά για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μας τα τελευταία τρία χρόνια.
Μετά από πολύ περίσκεψη, αποφάσισα ότι έκλεισε ο κύκλος μου στον Οργανισμό. Θεώρησα ότι από τη στιγμή που καταφέραμε να κάνουμε τον ΟΑΣΘ να σταθεί ξανά στα πόδια του, έχω ολοκληρώσει το έργο που μου ανέθεσε η κυβέρνηση.
Πιστεύω ότι οι θητείες Διοικήσεων μεγάλων Οργανισμών θα πρέπει να συνδέονται πάντα με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων και να μην «σέρνονται» στο διηνεκές, αρχή που ακολουθώ πάντα τόσο ως Ακαδημαϊκός, όσο και στην ΕΥΑΘ και την «Εγνατία Οδό ΑΕ», όπου είχα την τιμή στο παρελθόν να υπηρετήσω.
Παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, ο ΟΑΣΘ του Αυγούστου του 2022 δε θυμίζει σε τίποτε τον διαλυμένο ΟΑΣΘ του Ιουλίου του 2019.
Ανέλαβα έναν ξεχαρβαλωμένο ΟΑΣΘ και παραδίδω έναν Οργανισμό έτοιμο να περάσει στην επόμενη φάση του, που θα σχετίζεται με την εφαρμογή του Κανόνα της Απελευθέρωσης των Αστικών Συγκοινωνιών.
Μέσα σε μόλις τρία χρόνια καταφέραμε να προχωρήσουμε τομές και αποφάσεις πρωτοφανείς όχι μόνο για τα 65 χρόνια του ΟΑΣΘ, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα. Καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον στόλο των αστικών λεωφορείων και να νοικοκυρέψουμε τη λειτουργία του Οργανισμού σε όλες του τις πτυχές. Κανείς άλλωστε δεν ξεχνά ότι τον Ιούλιο του 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν σε καθημερινή βάση κατά μέσο όρο 235 αστικά λεωφορεία, ενώ σήμερα περίπου 500!
Η μίσθωση 260 λεωφορείων, που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά στην Πατρίδα μας, καθώς έως πρότινος απαγορευόταν, σε συνδυασμό με την παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, που απαιτούσε «βαριές» διαδικασίες, αλλά και τη δωρεά των λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσαν ανάσα ανακούφισης στο επιβατικό κοινό.
Τοποθετήσαμε για πρώτη φορά σύστημα εισροών – εκροών και ελέγχουμε πλέον όλη τη διακίνηση καυσίμων, το κόστος για τα οποία είναι το δεύτερο στον ετήσιο προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ.
Εφαρμόσαμε πρόγραμμα απολυμάνσεων για όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη δύσκολη εποχή της Πανδημίας, για την οποία πήραμε σοβαρά μέτρα για την προστασία τόσο του προσωπικού, όσο και των επιβατών μας. Εγκαταστήσαμε για πρώτη φορά τους Στάσιμους Ελεγκτές για τον έλεγχο των εισιτηρίων, ενώ προχωρήσαμε σε ενημερωτική καμπάνια με μηνύματα για την προστασία του κοινωνικού αγαθού της αστικής συγκοινωνίας, που στόχευε στους νέους, με τη συμβολή γνωστών αθλητών. Μισθώσαμε νέο χώρο για τα παλιά οχήματα, κάτι που ανακούφισε σε σημαντικό βαθμό τα αμαξοστάσια που «στενάζουν» από την έλλειψη χώρων.
Ενισχύσαμε το κοινωνικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ, προσφέροντας στα σωματεία ΑΜΕΑ δωρεάν μετακινήσεις και ενισχύσαμε δράσεις τους, αναβαθμίσαμε την Πολιτιστική Γραμμή, ενώ στηρίξαμε τους Ουκρανούς πρόσφυγες πολέμου με δωρεάν κάρτες. Προχωρήσαμε παράλληλα σε αναβάθμιση των επικοινωνιακών μέσων, με νέα ιστοσελίδα και αναβαθμισμένη παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (κανάλι στο YouTube, σελίδα στο Facebook) και στήσαμε από την αρχή το Γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης για την εξυπηρέτηση των δημοσιογράφων.
Παράλληλα, εξορθολογήσαμε πολλές από τις εσωτερικές λειτουργίες του Οργανισμού, όπως την επιστροφή οδηγών στο τιμόνι, τον έλεγχο των αναρρωτικών αδειών και προωθήσαμε την κινητικότητα, ενώ σε συμφωνία με το Σωματείο Εργαζομένων προετοιμάσαμε τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Όλα αυτά άλλαξαν σημαντικά τον ΟΑΣΘ, κάτι που αναγνωρίζεται από τους πολίτες. Αποτελεί για μένα τιμή και αναγνώριση το γεγονός ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών αξιολογείται ως τρίτο πρόβλημα για τους πολίτες, ενώ επί σειρά ετών ήταν σταθερά πρώτο.
Θεωρώντας λοιπόν ότι ένας κύκλος γεμάτος προβλήματα, προκλήσεις αλλά και επιτεύγματα κλείνει, ευχαριστώ την κυβέρνηση, την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, αλλά και τους συνεργάτες μου στον ΟΑΣΘ, όπως και όλο το προσωπικό για τη συνεργασία.
Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ (Χρ. Γιαννούλης)
«Η καρατόμηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ, του επονομαζόμενου και «ανεκδιήγητου Σκόδρα», δικαιώνει τους εργαζόμενους, το επιβατικό κοινό και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, που επιζητούν διαφάνεια, ισονομία και καλές υπηρεσίες από τον Οργανισμό.
Γεννά, όμως, πολλά ερωτηματικά ως προς τον χρόνο λήψης της απόφασης από τον κ. Καραμανλή και τις ζημίες, που έχουν επιφέρει στον ΟΑΣΘ τόσο η κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και ο κατατομημένος, πλέον, «βοναπάρτης» κ. Σκόδρας.
Η απομάκρυνσή του θα έπρεπε να έχει συντελεστεί εδώ και πολύ καιρό. Ίσως και η τοποθέτησή του να ήταν λάθος για τη Θεσσαλονίκη.
Τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Καραμανλής χρεώνονται τα «σαπάκια» από τη Λειψία, που έπιαναν φωτιά εν κινήσει, τα παρωχημένης τεχνολογίας λεωφορεία που δρομολογήθηκαν, τη σπατάλη χρημάτων για την ενοικίαση οχημάτων μέσω leasing, την αύξηση του αριθμού των γραμμών που παραχωρήθηκαν στα ΚΤΕΛ, τις απευθείας αναθέσεις, την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων και την εξαπάτηση των εργαζομένων που τους ώθησαν στην απόγνωση και σε πολυήμερες απεργίες.
Ο κ. Καραμανλής και ο κ. Σκόδρας οδήγησαν τον Οργανισμό πίσω στο χρεοκοπημένο μόρφωμα που παρέδωσαν στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.
Στόχος όλων μας πρέπει να παραμένει η δημιουργία ενός υγιούς ΟΑΣΘ και η διατήρηση και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών, με χαμηλό κόστος για τους επιβάτες, με κοινωνικό αποτύπωμα, με εξυπηρέτηση των αναγκών της πόλης, με καλές συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους, με διαφάνεια και δικαιοσύνη.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε αισιοδοξία για το έργο που θα προσφέρει ο νέος επικεφαλής του ΟΑΣΘ, όμως η πραγματικότητα Μητσοτάκη και τα έργα και οι ημέρες του κ. Καραμανλή δεν μας αφήνουν πολλά περιθώρια.
Θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε απέναντι στην αποδιοργάνωση του ΟΑΣΘ, στην ιδιωτικοποίηση του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη, στην κατασπατάληση των χρημάτων του δημοσίου.
Ο ΟΑΣΘ αποτελεί περιουσιακό στοιχείο των πολιτών και θα πρέπει να είναι φορέας εξυπηρέτησης με διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια.
Η προοδευτική διακυβέρνηση της επόμενης μέρας θα κάνει πράξη τον στόχο της κοινωνίας, θα υλοποιήσει τις αρχές και την πρόταση που έχει περιγράψει πολύ κατηγορηματικά ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία»
Πληροφορίες από ΕΦΣΥΝ–ΑΥΓΗ

Latest..

Τραυματισμός πεζού στην Καλλονή

ΛΕΣΒΟΣ: Από το Αστυνομικό Τμήμα Καλλονής διενεργείται προανάκριση για τροχαίο ατύχημα που έλαβε χώρα σήμερα (17-08-2022) σε οδικό δίκτυο στην ευρύτερη περιοχή της Καλλονής … [Read More...]

Ο Στέλιος Ρόκκος το Σάββατο 20 Αυγούστου στο Μούδρο! Διοργάνωση Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Είσοδος Ελεύθερη.

ΛΗΜΝΟΣ: Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου/Περιφερειακή Ενότητα Λήμνου το προσεχές Σάββατο 20 Αυγούστου 2022 διοργανώνει συναυλία με τον δημοφιλή και αγαπητό Λημνιακής … [Read More...]

Η μοναδική αξία των βοτάνων

ΛΕΣΒΟΣ: Όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί χρειάζονται ενέργεια για να διατηρήσουν τη δομή τους, να κινηθούν, να αναπαραχθούν και να λειτουργήσουν. Η εξασφάλιση αυτής της ενέργειας … [Read More...]

Ο Γιάννης Μπουρνούς στο Σκαλοχώρι: Να σταματήσει η κωλυσιεργία για το δρόμο της Αρχαίας Άντισσας

ΛΕΣΒΟΣ: Το Σκαλοχώρι επισκέφθηκε ο Βουλευτής Ν. Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Μπουρνούς, όπου συναντήθηκε με την τοπική Πρόεδρο, κ. Δέσποινα Μαϊάκη, καθώς … [Read More...]