Προσχολική εκπαίδευση για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού ή για το φαίνεσθε;

ΧΙΟΣ : Ανάμεσα στις πολλές καινοτομίες  και προοδευτικές μεταρρυθμίσεις  του Υπουργείου παιδείας περιλαμβάνεται και η εισαγωγή  στο υποχρεωτικό πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων της Αγγλικής Γλώσσας. Ύστερα από την πιλοτική εφαρμογή των Αγγλικών σε 58 νηπιαγωγεία, το σχολικό έτος 2020-2021,αποφασίσθηκε η εισαγωγή της σε όλα τα νηπιαγωγεία .Αρχικά , θα πρέπει να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για προσχολική εκπαίδευση όπου το έργο της είναι να βοηθήσει το παιδί να διανύσει ομαλά την αναπτυξιακή του πορεία και από νήπιο να  γίνει παιδί του δημοτικού σχολείου, εφοδιασμένο με δεξιότητες και ικανότητες και ενεργοποίηση των ψυχοπνευματικών, σωματικών και κινητικών του δυνάμεων. Αυτές τις δεξιότητες, κατακτά πρωτίστως το νήπιο και στη συνέχεια ακολουθεί το πρόγραμμα του Δημοτικού σχολείου που περιλαμβάνει και άλλα  μαθήματα.
Παρατηρούμαι, όμως  ότι από το συνολικό σκεπτικό του υπουργείου παιδείας ,και της δήθεν αναβάθμισης ,δεν έμεινε αλώβητη και η προσχολική εκπαίδευση.Σε ένα αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που μας γυρίζει ουσιαστικά στη μακρινή δεκαετία του ’50 και για να μην ξεχνιόμαστε σε αυτό ,περιέχεται και η αύξηση του ορίου τωνμαθητών από 22 σε 25,εν μέσω πανδημίας.
Όμως το φαίνεσθε ,η υποκρισία, ο συντηρητισμός και ο ελιτισμός ξεχειλίζουν και σε αυτό ανήκει σύμφωνα με την άποψη μου η εισαγωγή των Αγγλικών.  Μιλάμε πλέον για ένα σχολείο που διαφημίζονται οι παροχές χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ,αν είναι εφικτές , αν  βοηθούν στη ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία ,αν είναι εις όφελος των παιδιών και αν αρμόζουν στην ηλικία του.
Θυμάμαι ,ότι άκουγα από ιδιοκτήτες ιδιωτικών νηπιαγωγείων να διαφημίζουν τις παροχές που προσφέρουν,μου έκανε εντύπωση η εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας, -και όχι μόνο-.με το δεδομένο ότι το παιδί σε αυτή την ηλικία ακούει και επαναλαμβάνει μηχανικά,χωρίς να κατανοεί πλήρως. Σκεπτόμουν όμως ότι ο επιχειρηματίας ιδιώτης,αντιμετωπίζει το παιδί και τους γονείς του ως πελάτες και προσθέτει ωραίο περιτύλιγμα στην βιτρίνα του.
Αλλά, όταν φθάνει το δημόσιο σχολείο να υιοθετεί λογικές και πρακτικές της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και να τις παρουσιάζει ως αναβάθμιση του σχολείου,σημαίνει ότι έχουν βάλει στο περιθώριο τον μαθητή,τις πραγματικές και όχι τις επίπλαστεςανάγκες του και πρωτεύον είναι  η εικόνα και η υποκρισία.Γιατί είναι μεγάλη υποκρισία, να στοιβάζουν πεντάχρονα σε κοντέινερ με παντελώς απαράδεκτες και επισφαλείς συνθήκες για την δημόσια υγεία, αλλά να καμαρώνουν συγχρόνως ότι αναβαθμίζουν το νηπιαγωγείο.
Σίγουρα, κάπως λάθος αντιλαμβάνονται τα πράγματα και είναι ολέθριο το γεγονός ότι απαξιώνουν  τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών.
Η Ομαλή και ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, κατά την προσχολική ηλικία είναι καθοριστική για την μετέπειτα εξέλιξη του και είναι άλλο ένα δείγμα ανευθυνότητας η υποτίμηση της σπουδαιότητας της.
Τα παιδιά έχουν ανάγκη από ένα ασφαλές και παιδαγωγικό περιβάλλον και δεν χρειάζονται ελιτίστικες φανφάρες των ψευτοαρίστων.

* H Ευαγγελία Μανιτσούδη είναι εκπαιδευτικός

Latest..