Αεροδρόμιο Καλύμνου: 19 Χρόνια λειτουργίας – Με 18.056 πτήσεις διακινήθηκαν συνολικά 313.242 επιβάτες-Η μείωση των πτήσεων τα τελευταία 9 χρόνια και τα ακριβά εισιτήρια.

ΚΑΛΥΜΝΟΣ:

<!–
Error: wp_booster error:
td_api_base::get_key : a component with the ID: single_template_9 Key: show_featured_image_on_all_pages is not set.
/home/kalymnos/public_html/wp-content/plugins/td-composer/legacy/common/wp_booster/td_api.php (rara-error)
–>
Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ : Αύξηση του αριθμού των πτήσεων με παράλληλη μείωση της τιμής των εισιτηρίων
Του Γεωργίου Δ. Δρόσου
ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ 19  ΧΡΟΝΙΑ
Κάλυμνος, 9 Αυγούστου 2025 — Συμπληρώθηκαν σήμερα 19 χρόνια από την ημέρα που το όνειρο δεκαετιών των Καλυμνίων έγινε πραγματικότητα. Στις 9 Αυγούστου 2006, επί δημαρχίας Γ. Ρούσσου, εγκαινιάστηκε το Αεροδρόμιο Καλύμνου, με καθοριστική συμβολή του αείμνηστου Υπουργού Ναυτιλίας Αριστοτέλη Παυλίδη, ο οποίος επιτάχυνε τις διαδικασίες ώστε να ολοκληρωθούν εγκαίρως οι κτιριακές εγκαταστάσεις. Χωρίς το συνεχές ενδιαφέρον του αείμνηστου Α.Παυλίδη δεν γνωρίζουμε ποια θα ήταν η εξέλιξη και τύχη του έργου του αεροδρομίου.
Ένα αεροδρόμιο, με σύγχρονες υποδομές 2.500 τ.μ., χώρο στάθμευσης για 300 οχήματα και υψηλά πρότυπα ασφάλειας, ήρθε να δώσει πνοή στις αερομεταφορές του νησιού. Από την έναρξη λειτουργίας του έως σήμερα, καταγράφηκαν 18.056 πτήσεις και διακινήθηκαν συνολικά 313.242 επιβάτες, εξυπηρετώντας δρομολόγια από και προς την Αθήνα και τη Ρόδο (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο), αρχικά με την Ολυμπιακή, στη συνέχεια με την Astra Airlines και τα τελευταία επτά χρόνια με τη Sky Express.
Παρά τα όποια προβλήματα έχουν  παρουσιαστεί  όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του  και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή  που δεν εύρισκαν  σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκαζόντουσαν  να μεταβαίνουν στην Κω, το Αεροδρόμιο Καλύμνου λειτούργησε, απρόσκοπτα και εξυπηρέτησε όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που το χρησιμοποίησαν. Βέβαια δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο ,ότι η τιμή των εισιτηρίων είναι αρκετά υψηλή.
Δυστυχώς όμως η μείωση των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016, δημιούργησε και δημιουργεί ακόμη περισσότερα  προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ,ένα θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση από τον Αύγουστο 2006 που ξεκίνησε η λειτουργία του μέχρι και τον Ιούλιο 2025 φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε
Να σημειώσουμε ότι το έτος 2024 είχαμε συνολικά 9 ακυρώσεις πτήσεων, ενώ το πρώτο 7μηνο 2024, 10 ακυρώσεις πτήσεων
Παρατηρούμε ότι 2016 σε σχέση με το 2015 λόγω της μείωσης των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016 είχαμε μια βουτιά της τάξεως του 24% . Συγκεκριμένα το 2015 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 24.575 επιβάτες με 1.296 πτήσεις. Το 2016 οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 148 και διακινήθηκαν 18.619 επιβάτες δηλαδή υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 24%
Για το 2017 η βουτιά στην  επιβατική κίνηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη αφού έφτασε το 52% σε σχέση με το 2015.
Η ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΟΔΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΛΟΓΩ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ-ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Τα πρώτα χρόνια, το αεροδρόμιο γνώρισε σημαντική επιβατική κίνηση. Το 2015 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο, με 24.575 επιβάτες και 1.296 πτήσεις. Ωστόσο, η 1η Οκτωβρίου 2016 σηματοδότησε την αρχή της πτώσης: η μείωση των δρομολογίων κατά 30% οδήγησε σε δραματική κάμψη. Το 2016 η κίνηση μειώθηκε κατά 24% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ το 2017 η πτώση άγγιξε το 52% σε σχέση με το 2015.
Από τότε, η κατάσταση παραμένει σταθερά . Η περιορισμένη διαθεσιμότητα πτήσεων αναγκάζει τους επιβάτες να ταξιδεύουν μέσω Κω, προσθέτοντας κόπο, χρόνο και έξοδα, ενώ η τιμή των εισιτηρίων παραμένει στα ύψη, παρά την επιδότηση της γραμμής.
ΟΙ ΑΝΕΚΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ
Η εξαγγελία από την προηγούμενη Κυβέρνηση και τον ίδιο τον τότε Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα για κατασκευή νέου αεροδρομίου στην Παλιόνησο αν και εντυπωσιακή στο άκουσμα και στα χαρτιά, θεωρείται μη ρεαλιστική λόγω του υπέρογκου κόστους και των αβέβαιων χρονοδιαγραμμάτων.
Ακόμη και η πρόταση για αύξηση του ενεργού μήκους του διαδρόμου —μια παρέμβαση που θα επέτρεπε την υποδοχή μεγαλύτερων αεροσκαφών— δεν μπορεί αφενός να δώσει λύση ούτε να δημιουργήσει προσδοκίες ότι το αεροδρόμιο θα μπορεί να δέχεται πολύ μεγάλα αεροσκάφη και διεθνείς πτήσεις από την Ευρώπη και αφετέρου είναι μία πρόταση  που είναι μόνο στα λόγια  και παρ’ όλες τις εξαγγελίες και υποσχέσεις, δεν δείχνει να είναι στις προτεραιότητες της ΥΠΑ
Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΛΥΣΗ: Αύξηση πτήσεων μείωση τιμής εισιτηρίων
Σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις ανθρώπων που γνωρίζουν το θέμα , η επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν πριν από το 2016 αποτελεί τη μόνη άμεση και εφικτή λύση για την ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης. Συνδυαστικά, η μείωση της τιμής των εισιτηρίων είναι κρίσιμη, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο οι επιβάτες να προτιμούν να ταξιδεύουν μέσω Κω, με πρόσθετη ταλαιπωρίας με επιπλέον κόστη.
Δεκαεννέα χρόνια μετά τα πανηγυρικά εγκαίνια, το Αεροδρόμιο Καλύμνου βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Η επαναφορά των πτήσεων και η προσβασιμότητα σε λογικές τιμές δεν είναι πολυτέλεια —είναι προϋπόθεση για τη σύνδεση, την τουριστική ανάπτυξη και την καθημερινή εξυπηρέτηση των κατοίκων ενός νησιού που δεν πρέπει να μείνει αποκομμένο.
Εδώ θα πρέπει να επικεντρωθεί η άμεση επιδίωξη όλων. Λύση εφικτή, που πραγματικά θα αλλάξει θετικά  την εικόνα του αεροδρομίου  και θα έχει ξανά την επιβατική κίνηση που υπήρχε πριν 9 χρόνια.
Το Kalymnos News θα ήθελε  να  ευχαριστήσει τον Αερολιμενάρχη Ματθαίο Δαγιάση και το στέλεχος του Αεροδρομίου Καλύμνου  Σπύρο Γιαννούκο,   για τα χρήσιμα και ενδιαφέροντα στοιχεία που μας παραχώρησαν για την ενημέρωση των αναγνωστών μας.
Παραθέτουμε φωτογραφίες από τα εγκαίνια  του αεροδρομίου πριν 19 χρόνια ,στις 9 Αυγούστου 2006,από το αρχείο της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ»

Latest..

Η απάντηση του Υπ. Μετανάστευσης στον Β. Υψηλάντη για συνέχιση εργασίας υπαλλήλων του Προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας στις κλειστές ελεγχόμενες δομές

ΚΩΣ: Η απάντηση  του  Υπουργείου Μετανάστευσης στον  Βασίλη Α. Υψηλάντη για  συνέχιση  της εργασίας υπαλλήλων του … [Read More...]