ΛΕΣΒΟΣ:
Σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Οι καθυστερήσεις στις αφίξεις και αναχωρήσεις ξεκινούν από 30-40 λεπτά το πρωί και φτάνουν έως και πάνω από δύο ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) μείωσαν τον αριθμό των πτήσεων που διαχειρίζονται για λόγους ασφαλείας.Οι Ελεγκτές έχουν θέσει ως όριο τις 28 αφίξεις την ώρα, από τις έως και 36 που διαχειρίζονταν το καλοκαίρι, υποστηρίζοντας ότι ο φόρτος εργασίας ξεπερνούσε τα όρια ασφαλείας και ζητώντας προσλήψεις προσωπικού και αναβάθμιση συστημάτων.Η Διαμάχη για τους Μισθούς και η Θέση της ΚυβέρνησηςΟ Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, αναγνώρισε το πρόβλημα και ανακοίνωσε σχέδιο αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ για μεγαλύτερη ευελιξία, αλλά έστρεψε την προσοχή στις απολαβές των Ελεγκτών. Σύμφωνα με τον Υπουργό, οι μισθοί είναι ιδιαίτερα υψηλοί για τα ελληνικά δεδομένα, φτάνοντας ακόμη και τα 120.000 ευρώ ετησίως.Η «Πύρινη» Απάντηση των Ελεγκτών: «Αποπροσανατολιστική η Αναφορά»Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος (ΕΕΕΚΕ) απέρριψε τα στοιχεία του Υπουργού για τους μισθούς ως «διογκωμένα νούμερα» και «εντελώς αποπροσανατολιστική» αναφορά.Στην ανακοίνωσή τους, οι Ελεγκτές τονίζουν:
- Οι αμοιβές τους δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο, καθώς καλύπτονται από τα τέλη αεροναυτιλίας που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες (το 90% από ξένες εταιρείες).
- Επικαλούνται στοιχεία του Eurocontrol (ACE Benchmarking report 2025), σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα βρίσκεται στην 33η θέση ανάμεσα σε 38 παρόχους σε κόστος μισθοδοσίας ΕΕΚ, παρά το γεγονός ότι είναι πέμπτη σε παραγωγικότητα (πιο παραγωγική από Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, κ.ά.).
- Κατηγορούν τη διοίκηση για άρνηση συνάντησης από την 1η Σεπτεμβρίου 2025 και για αποπροσανατολισμό από το πραγματικό πρόβλημα, το οποίο είναι η παραβίαση των Ευρωπαϊκών Κανονισμών από την ΥΠΑ (που έχει οδηγήσει και σε καταδίκη από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
Τονίζουν επίσης ότι το «περίφημο μπόνους» θεσπίστηκε από το Υπουργείο «για να μπορέσει να καλυφθεί η γύμνια της Υ.Π.Α.», ενώ μεγάλο μέρος των ΕΕΚ αρνείται να συμμετάσχει στο πρόγραμμα υπερεργασίας.Τι Συμβαίνει με την ΥΠΑ;Η αντιπαράθεση εκτυλίσσεται εν μέσω της προώθησης νομοσχεδίου για τον διοικητικό μετασχηματισμό της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Οι Ελεγκτές ζητούν οι προτάσεις τους, που αφορούν την εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών και τη διασφάλιση ότι τα τέλη αεροναυτιλίας χρησιμοποιούνται μόνο για τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας, να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο.Η κατάσταση με τις καθυστερήσεις αναμένεται να συνεχιστεί, με την αεροπορική κίνηση να παραμένει υπό πίεση ενόψει και της χειμερινής περιόδου, δημιουργώντας μεγάλη ταλαιπωρία για τους επιβάτες.Πιστεύετε ότι η κύρια αιτία των καθυστερήσεων είναι η υποστελέχωση/ο εξοπλισμός ή οι οικονομικές διεκδικήσεις των ελεγκτών;