Kos Locally Grown, ο ιστότοπος αφιερωμένος στα τοπικά προϊόντα της Κω, στη διεθνή λίστα «Top Websites for Foodie Travelers 2024»

ΚΩΣ:

Kos Locally Grown, ο ιστότοπος αφιερωμένος στα τοπικά προϊόντα της Κω, στη διεθνή λίστα «Top Websites for Foodie Travelers 2024» 

Οι δύο στους δέκα κορυφαίους ιστότοπους είναι από το Νότιο Αιγαίο-Ευρωπαϊκή Περιφέρεια Γαστρονομίας 2019

Το υψηλό επίπεδο στη γαστρονομία και τη συστηματική προώθηση που αποδίδει καρπούς επιβεβαιώνει η διεθνής λίστα της IGCAT (Διεθνούς Ινστιτούτου Γαστρονομίας) για τον γαστρονομικό τουρισμό που εκδίδει κάθε χρόνο, καθώς δύο στους δέκα ιστότοπους αφορούν νησιά του Νοτίου Αιγαίου.
Το Kos Locally Grown, η πρωτοβουλία 27 μελών για την προώθηση και υποστήριξη των τοπικών προϊόντων της Κω υπήρξε η πρόταση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου – Ευρωπαϊκής Περιφέρειας Γαστρονομίας 2019 στον εν λόγω διαγωνισμό που περιλήφθηκε στη διεθνή λίστα, προσθέτοντας μια ακόμη αναγνώριση στον μακρύ κατάλογο των διακρίσεων που αφορούν την Γαστρονομία των νησιών μας.
Διάκριση έλαβε και ένα ταξιδιωτικό γραφείο που ειδικεύεται σε αυθεντικές εμπειρίες στο νησί της Ρόδου, μεταξύ των οποίων και γαστρονομικές, με το όνομα Rhodetrip.

Στην Φινλανδία ταξίδεψε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για να συμμετάσχει στα βραβεία Top Websites for Foodie Travelers, που απονέμονται στους καλύτερους ιστότοπους οι οποίοι παρέχουν μοναδικές δημιουργικές, πολιτιστικές και γαστρονομικές εμπειρίες σε όλο τον κόσμο. Η δημοσίευση της ετήσιας διεθνούς λίστας συμβάλλει στην αύξηση της πρόσβασης των διεθνών επισκεπτών σε ποιοτικά τρόφιμα και πολιτιστικές εμπειρίες και στη διεθνή προβολή τους, ενώ παράλληλα αποτελεί επιβράβευση των μικροεπιχειρήσεων που συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη.

Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος ανέφερε ότι «η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τηρεί στην πράξη της δέσμευσή της να καλλιεργεί πιο ουσιαστικές και στενές σχέσεις μεταξύ ντόπιων και διεθνών επισκεπτών και να συνδέει τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό, εξασφαλίζοντας διεθνή προβολή και υποστηρίζοντας τον μικρό και μεσαίο παραγωγό των νησιών μας, αφού η συνεισφορά του στη βιώσιμη ανάπτυξη είναι αναγκαία».

Οι 10 κορυφαίοι ιστότοποι της IGCAT για το 2024 παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου στη Lappeeranta, της Περιφέρειας Saimaa, Ευρωπαϊκής Περιφέρειας Γαστρονομίας 2024 στην Φινλανδία και συντονίστηκε από τον Saimi Hoyer, Πρέσβη της Saimaa-European Region of Gastronomy 2024 με την παρουσία του Περιφερειάρχη της Νότιας Καρελίας, Satu Sikanen, την Διευθύντρια Τουρισμού και Μάρκετινγκ στην πόλη Lappeenranta, Mirka Rahman, την Διευθύντρια goSaimaa, εταιρείας περιφερειακής τουριστικής ανάπτυξης και μάρκετινγκ, Katja Vehviläinen, την Πρόεδρο του IGCAT, Δρ. Diane Dodd καθώς και διεθνών προσκεκλημένων και εκπροσώπων των υποψήφιων και βραβευμένων Παγκόσμιων και Ευρωπαϊκών Περιφερειών Γαστρονομίας. Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου-Ευρωπαϊκή Περιφέρεια Γαστρονομίας 2019 εκπροσώπησε στην τελετή απονομής ο κ. Γιώργος Ευγενικός, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτή Δωδεκανήσου και μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ο οποίος και παρέλαβε τις διακρίσεις για το Kos Locally Grown από την Κω και το Rhodetrip.

Οι 10 κορυφαίοι ιστότοποι που συνθέτουν τη διεθνή λίστα γαστρονομικού τουρισμού του Διεθνούς Ινστιτούτου Γαστρονομίας ξεχώρισαν για τις εξαιρετικές αξίες τους που σχετίζονται με την υποστήριξη των κυκλικών οικονομιών και τη δημιουργικότητά τους.
Γευσιγνωσίες φαγητού και κρασιού, επισκέψεις σε αγρόκτημα ή μονάδα παραγωγής, μαθήματα μαγειρικής, εμπειρία που σχετίζεται με τη χειροτεχνία, διαδρομές φαγητού ή/και κρασιού, αγορές ή εκθέσεις τροφίμων ή/και κρασιού, μουσεία ή μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που σχετίζονται με τρόφιμα είναι μόνο μερικές από τις εμπειρίες που μπορούν οι επισκέπτες να βρουν στους βραβευμένους ιστότοπους που προσπαθούν να προάγουν την τοπική γαστρονομία, τους παραγωγούς και τις ξεχωριστές γαστρονομικές κουλτούρες.
Οι νικητήριες ιστοσελίδες είναι:

Τι είναι το Kos Locally Grown
 
Συγκεκριμένα, το Kos Locally Grown, που υπήρξε η πρόταση συμμετοχής της Περιφέρειας, είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία που αποτελείται από 27 μέλη μέχρι σήμερα, ντόπιοι αγρότες, μέλη του Αγροτικού Συλλόγου και πιστοποιημένοι παραγωγοί τυποποιημένων τοπικών προϊόντων, όπως κρασί, λάδι, μέλι, τυρί και άλλα, αφιερωμένη στην προώθηση και υποστήριξη των τοπικών προϊόντων στο νησί της Κω. Στον ιστότοπο, παρουσιάζονται προϊόντα που παράγονται τοπικά και πληροφορίες ως προς τα σημεία πώλησης αλλά και εμπειρίες σε επισκέψιμες μονάδες παραγωγής.
Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από μια ομάδα μαθητών και καθηγητών από το 2ο Λύκειο Κω που πραγματοποίησαν έρευνα για τη βιώσιμη ανάπτυξη στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+, European Students for Sustainability, κατά τη διάρκεια της οποίας, αναγνώρισαν τον κομβικό ρόλο της υποστήριξης των τοπικών προϊόντων στην επίτευξη των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης και έτσι αποφάσισαν να δημιουργήσουν τον ιστότοπο. Στόχευση της ιστοσελίδας είναι η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, η προώθηση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και η διατήρηση της μοναδικής γεωργικής κληρονομιάς του νησιού της Κω.

Διεθνής κριτική επιτροπή και κριτήρια της IGCAT

Οι ιστοσελίδες που υποβλήθηκαν στην 3η έκδοση του διαγωνισμού Top Websites for Foodie Travelers αξιολογήθηκαν από μια διεθνή κριτική επιτροπή ειδικών της IGCAT στη βάση μιας σειράς κριτηρίων όπως η χρηστικότητα, η βιωσιμότητα και η δημιουργικότητα των προσφερόμενων εμπειριών και προϊόντων καθώς και η σύνδεσή τους με τις περιοχές που προβάλλουν.

Η κριτική επιτροπή περιελάμβανε τις/τους: Δρ. Edith M. Szivas (Ελβετία/Ηνωμένο Βασίλειο), Αντιπρόεδρο της IGCAT και ειδικό στον αειφόρο τουρισμό, Levan Kharatishvili (Γεωργία), Διευθύνοντα Σύμβουλο και ιδρυτή του Creative Strategies Lab και ειδικό σε πολιτιστικές στρατηγικές, πολιτιστική κληρονομιά και δημιουργικές βιομηχανίες, Δρ. Lidia Varbanova  (Βουλγαρία/Καναδάς), σύμβουλος, λέκτορας και ερευνήτρια στις τέχνες, τον πολιτισμό και τις δημιουργικές βιομηχανίες. Καθ. Dezső Kovács (Ουγγαρία), ειδικό και ερευνητή σε θέματα αγροτικής ανάπτυξης, τουριστικής ανάπτυξης στις αγροτικές περιοχές οινοτουρισμού και μελισσοκομίας, Marina Simião (Βραζιλία), Επικεφαλής του Επιτελείου της Emater-Minas Gerais και ειδικό στον δημιουργικό τουρισμό και Jorge Bernárdez (Ισπανία), λέκτορα στο EU Business School και ειδικό σε θέματα διοίκησης επιχειρήσεων, τεχνών και τουρισμού, τροφίμων και γαστρονομικών δικτύων.

Τι είναι το Top Websites for Foodie Travelers – IGCAT

Με τη δημοσίευση μιας ετήσιας λίστας με τους κορυφαίους ιστότοπους για γαστρονομικούς ταξιδιώτες η IGCAT στοχεύει να αυξήσει την πρόσβαση των διεθνών επισκεπτών σε ποιοτικό φαγητό και πολιτιστικές εμπειρίες, να δώσει διεθνή προβολή στις εξειδικευμένες εμπειρίες τροφίμων και πολιτισμού και να επιβραβεύσει πύλες και εφαρμογές που υποστηρίζουν μικροεπιχειρήσεις και συμβάλλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Με αυτόν τον τρόπο, η IGCAT ελπίζει να ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων και μοναδικών πρωτοβουλιών ή νεοφυών επιχειρήσεων με εμπειρίες τροφίμων και να παρέχει έμπνευση για τη δημιουργία καινοτόμων, δημιουργικών και θετικών εμπειριών τροφίμων.

Latest..

ΠΡΟΣΟΧΗ (και στην Ικαρία): Νέα περιστατικά προσπάθειας κλοπής τραπεζικών στοιχείων μέσω e-mail

ΙΚΑΡΙΑ: Δύο συνεχόμενες καταγγελίες έχουν ήδη καταγραφεί σήμερα, σύμφωνα με τις οποίες χρήστες έλαβαν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στο οποίο οι απατεώνες ζητούν από τους … [Read More...]