Η ποιότητα των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων μας, είναι ο εμπορικός μας πολιτισμός. Χίος, όβερ, ακούει κανείς;

ΧΙΟΣ : Σήμερα το πρωί (Πέμπτη. 3/5) πήγα σε μια κάβα στην κεντρική πλατεία του Μααστρίχτ να πάρω ένα μπουκάλι ούζο, δώρο για κάποιον συνάδελφο. Είχε ούζο 12, κάποια που δεν τα γνώριζα, και ΠΛΩΜΑΡΙ! Χάρηκα που το αντίκρισα και το αγόρασα αμέσως (σε λιανική τιμή παρακαλώ σχεδόν ίδια με τιμή λιανικής στην Ελλάδα! Αυτό πάλι πώς γίνεται, μόνο ο Μητσοτάκης το ξέρει. Ενώ περπατούσα προς το Παν/μιο σκεφτόμουν “…γιατί να μην έχει ργ (πιπέρι), π.χ., και έναν Απάλαρο, ένα ούζο Ψυχή, ένα Αντρίκιο ούζο του Κακίτση; Έμεινα με μια θολή σκέψη για λίγο. Γυρνώντας σπίτι το βραδάκι, είδα την παρακάτω υπενθύμιση από το φατσοβιβλίο. 
 Σαν σήμερα 8 χρόνια πριν, βρέθηκα στο κέντρο του Αμστερντάμ ή Αμστελόδαμου, κατά τον αγαπητό μας ευεργέτη Αδαμάντιο Κοραή, προσκεκλημένος ως ειδικός εισηγητής/επιστημονικός σύμβουλος στην έκθεση τροφίμων και πολιτισμού, που διοργάνωσε η Κοιν. Συν/κή επιχείρηση ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΝΤΟΥ, σε συνεργασία με το Δήμο του Αμστερντάμ, και την ΕΡΤ3 (υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, τότε). Για διάλεξη πήγα εκεί, αλλά όταν είδα στο περίπτερο της WA, ότι κανείς δεν προωθούσε το πιο αγαπημένο μου προϊόν μεταξύ εκατοντάδων, με έπιασε το τοπικιστικό που διακατέχει την ψυχή κάθε Χιώτη/Έλληνα που ζει στο εξωτερικό! Χωρίς πολλές σκέψεις και πάντα χαρούμενος ξεκίνησα να σιγοτραγουδώ το “Ένα καράβι από τη Χιό”, μετά τον “Πυργούσικο”, και το “Κάστρο της Ωριάς”, και επίσης να προωθώ τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα, και φυσικά τη μαστίχα μας και τον κρόκο! Τη μαστίχα μας την παρουσίαζε σε διαφημιστικό της υλικό η WA Products, πιθανολογώ πελάτης της ΕΜΧ τότε. Εκείνη τη μέρα συνάντησα καινοτόμες μικρομεσαίες (ΜΜΕς) επιχειρήσεις απ’ όλη την Ελλάδα, Κύπρο, Λέσβο, Πελοπόννησο, Μακεδόνία, Επτάνησα, και αναρωτήθηκα “Που είναι οι Χιώτικες ΜΜΕς ρε γ…ο! (πιπέρι); 

Έχουμε όμορφες, δυναμικές και κάποιες είναι ιδιαίτερα καινοτόμες ΜΜΕς στο τομέα των τροφίμων και ποτών και πρόσφατα και υπηρεσιών. Γιατί δεν ήταν τότε εκεί καμία και γιατί γενικότερα δεν τις βλέπω συχνά σε εκθέσεις με το να προβάλλουν την ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα των Χιώτικων τροφίμων και ποτών σε συνδυασμό με αφηγήσεις για τον πολιτιστικό, πολιτισμικό, και σαγηνευτικά αδάμαστο “καταπράσινο” τοπίο και φυσικό περιβάλλον της Χίου μας; Γιατί υπάρχει σχεδόν μηδενική εξωστρέφεια και συμμετοχή σε εναλλακτικά σχήματα διοργάνωσης της προώθησης; Χωρίς ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ δεν έχει παρακάτω δρόμο να διαβούμε. Αυτό είναι ξεκάθαρο! Ενώ γινόταν η προώθηση των Ελληνικών τροφίμων, ταυτόχρονα διαδραματιζόταν εκθέσεις γλυπτικής, ζωγραφικής, σεμινάρια Ελληνικής χειροτεχνίας, Ελληνικοί χοροί, Ελληνικές μουσικές, συζητήσεις λογοτεχνίας, αφηγήσεις, παραστάσεις θεάτρου σκιών, γαστρονομικές εμπειρίες, εκθέσεις βιβλίου Ελλήνων λογοτεχνών, Ελληνόφωνες αλλά και σε μετάφραση, μεταξύ άλλων. Όλα αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων μας προωθήθηκαν μέσω πολιτιστικών δρώμενων, εικαστικών και διαδραστικών τεχνών. 

ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ! (βασισμένο σε λόγια του καθηγητή Γ. Μπάλτα, Καθ. Μάρκετινγκ, Οικ. Παν. Αθηνών, Γιώργος Μπάλτας (George Baltas) ). Και προσθέτω, ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΗΣΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ. Παντρεύουμε τον πρωτογενή, με τον τριτογενή τομέα παραγωγής. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ και ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΣΜΟΣ, είναι οι δύο αναγκαίες και ικανές συνθήκες, για να ριζώσει αυτή η παντρειά! Δλδ, η δημιουργία εμπειριών στους περιηγητές, και εν δυνάμει τμημάτων πελατών και καταναλωτών που αγαπούν τον Ελληνικό πολιτισμό. Μόνο με ευφάνταστες και ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ μεταξύ τομέων παραγωγής, μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε συνεταιριστικά κοινωνικό-οικονομικά δίκτυα, και προώθηση της κοινωνικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας θα κερδίσουμε ΟΛΟΙ! Ίσως τέτοιες προοπτικές και δραστηριότητες θα ήταν θεμιτό να αρχίσουμε να τις συζητάμε μεταξύ μας οι φορείς στη Χίο, στον Δήμο Χίου, στην Περιφέρεια, στο Εμπορικό μας επιμελητήριο, στον φορέα τουρισμού, με τις ΜΜΕ της Χίου, με τα ΜΜΕ της Χίου, τις ΜΜΕ της Ελλάδας, κάποια υπουργεία μας κ όχι μόνο; 

Πότε επιτελούς θα συνεργαστεί το υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και το υπουργείο Πολιτισμού; Αν ακούει κανείς, τα λέμε βεβαίως, βεβαίως!
Νικόλας Καλογεράς

Σ.Σ. Ο Νικόλας είναι καθηγητής Βιώσιμης Διεθνούς Επιχειρηματικότητας , στο παν/μιο εφαρμοσμένων επιστημών του Νότου (Zuyd UAS) στο Μάαστριχτ της Ολλανδίας, και αναπληρωτής καθηγητής Μάρκετινγκ-Χρηματοοικονομικών του Αγρο-διατροφικού τομέα στο Πανεπιστήμιο Βαγκενίγκεν της Ολλανδίας. 

Latest..

Διεθνές Φεστιβάλ Οικολογικού Ντοκιμαντέρ BIFED Λήμνος. Απόψε στις 21:00 στην πλατεία Λιβαδοχωρίου η βραβευμένη ταινία “Breaking Social”.

ΛΗΜΝΟΣ: Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και … [Read More...]