ΛΕΣΒΟΣ:
Ερώτηση-καμπανάκι του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Παναγιώτη Παρασκευαΐδη προς την Υπουργό Παιδείας Σοφία ΖαχαράκηΜεγάλη υποστελέχωση και εκατοντάδες ακάλυπτες διδακτικές ώρες καταγράφονται στα σχολεία της Λέσβου, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ο Βουλευτής Λέσβου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης, κατέθεσε Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Σοφία Ζαχαράκη, ζητώντας άμεση κάλυψη των κενών με τη Β΄ φάση προσλήψεων και προγραμματισμό μόνιμων διορισμών.Τα κενά στην Α΄ βάθμια Εκπαίδευση
- 17 κενά σε ειδικότητες.
- 15 κενά σε Τμήματα Ένταξης.
- Σύνολο: 32 κενά τμήματα.
- Παράλληλη Στήριξη (Λέσβος): 40 δάσκαλοι και 11 νηπιαγωγοί δεν έχουν τοποθετηθεί. (διαβάστε εδώ το σημερινό άρθρο του Lesvosnews.net)
- Σοβαρές επιπτώσεις: Δεν ξεκίνησαν όλα τα ολοήμερα τμήματα (π.χ. Παναγιούδα), με εργαζόμενους γονείς να διαμαρτύρονται έντονα μέσω Συλλόγων Γονέων.
Τα κενά στη Β΄ βάθμια Εκπαίδευση
- Σε φιλολόγους και φυσικούς τα κενά φτάνουν το 50%.
- Παράλληλη Στήριξη: πολλές ανάγκες ακάλυπτες, με γονείς να βγαίνουν δημόσια στον τοπικό Τύπο, κατηγορώντας το Υπουργείο για έλλειψη ευαισθησίας.
Χαρακτηριστική εικόνα στο Πλωμάρι
- Γυμνάσιο: 3 ειδικότητες λείπουν (Φιλόλογος 23 ώρες, Φυσικός, Αγγλικής) + 1 θέση Παράλληλης Στήριξης.
- Σύνολο: 54 κενές ώρες.
- Γενικό Λύκειο: 5 ειδικότητες λείπουν (Φιλόλογος 27 ώρες, Φυσικός, Χημικός, Αγγλικής, Γερμανικής).
- Σύνολο: 67 κενές ώρες.
- ΕΠΑΛ: 5 ειδικότητες λείπουν (Πληροφορική 35 ώρες, Φιλόλογος, Φυσικός, Χημικός, Αγγλικής).
- Σύνολο: 65 κενές ώρες.
Στη Λήμνο
- Νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης έμειναν κενά.
- Υποβάθμιση Δημοτικών Σχολείων Μύρινας και Κοντοπουλίου.
- Δεν ιδρύθηκε τμήμα Ένταξης στο Δημοτικό Αγίου Δημητρίου.
- Κενά σε Νηπιαγωγεία Μούδρου και Νέας Κούταλης, καθώς και στο Δημοτικό Σχολείο Ατσικής.
- Τα στοιχεία προκύπτουν και από το υπ’ αριθμ. 159/11-9-2025 έγγραφο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α΄ βάθμιας Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης».
Θεσμικό πλαίσιο και καταγγελίεςΟ Βουλευτής υπενθυμίζει ότι βάσει Ν. 3699/2008, Ν. 4547/2018, Ν. 4589/2019 και Ν. 4823/2021, η Παράλληλη Στήριξη πρέπει να είναι πλήρης (24 ώρες/εβδομάδα) και εξατομικευμένη, όχι μοιρασμένη σε μαθητές διαφορετικών σχολείων ή τάξεων.
Ωστόσο, καταγγελίες για προνομιακή μεταχείριση συγκεκριμένων σχολικών μονάδων στη διαδικασία κατανομής θέσεων Παράλληλης Στήριξης εγείρουν θέματα διαφάνειας και ηθικής τάξης.Τα ερωτήματα προς την ΥπουργόΟ κ. Παρασκευαΐδης ζητά από την κα Ζαχαράκη να απαντήσει:
- Αν θα καλυφθούν όλα τα κενά στη Β΄ φάση διορισμών.
- Αν θα υπάρξει προγραμματισμός για μόνιμους διορισμούς το 2026-27.
- Αν θα εξεταστεί νέο μισθολόγιο με αξιοπρεπείς αποδοχές για μόνιμους και αναπληρωτές.
- Αν θα δοθεί λύση στο στεγαστικό πρόβλημα των αναπληρωτών, που φτάνει να απορροφά το 40-50% του μισθού τους σε νησιά και τουριστικές περιοχές.
- Πόσα κενά δηλώθηκαν αναλυτικά από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου για το 2025-26 και πόσα καλύφθηκαν με την Α΄ φάση.
Το πολιτικό μήνυμαΟ Βουλευτής κάνει λόγο για «οξύ εκπαιδευτικό έλλειμμα» και κατηγορεί την Κυβέρνηση ότι στερεί από τους μαθητές των νησιών ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, με σοβαρές συνέπειες για την κοινωνία και τους εργαζόμενους γονείς.SHAREΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ