Στάσεις ζωής

ΧΙΟΣ : ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ
Ειναι ο τίτλος μιας θεατρικής παράστασης ή προσδιορισμος του τρόπου της ζωής. που επιλέξαμε τραγικά ανυποψίαστοι για το τρόπο της ΟΝΤΩΣ ΖΩΗΣ;;
Τα μελη της θεατρκής ομάδας “ΡΟΤΑ” του πολιτιστικου Συλλόγου Νεοχωρίου “ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ” σε μια καταληκτικά επιτυχημένη θεατρική παράσταση, μας έφεραν αντιμέτωπους με την προσωπική μας ευθύνη απέναντι στην παγιωμένη ανοησία της συνχρονης αντίληψης για την ευτυχία και την αναδειξη του ΛΟΓΟΥ της ΖΩΗΣ. Η εξαιρετική επιλογή των 6 μονόπρακτων των συνγραφέων Κ.ΜΟΥΡΣΕΛΑ και Μ. ΠΟΝΤΙΚΑ μας εβαλε εμφατικά στην τραγικότητα των κυρίαρχων επολογων που καταδίκασαν τη ζωής μας .
ΣΕ κάθε ένα από τα μονόπρακτα, αναγνωρίζουμε ανθρώπου του πολύ κοντινού μας περιβάλοντος.
Στο πρώτο μονόπρακτο “ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ” που ,παρουσίασαν οι ηθοποιοί Ελένη Ταρσάνη, Κωσταντίνος Πρωάκης. Αναγνωρίζουμε τον πολύ συνηθισμένο βολεψάκια που θέλει να τα έχει καλά με τη συνείδησή του χωρίς να τα χαλάσει την έξωθεν καλή μαρτυρία , εφευρήσκει αιτίες και δικαιολογίες για να αποδεχτεί ακόμα και τον με τον με πολύ μεγαλη αξίας πασπαλισμένο ‘λόγο της τιμής της οικογένειας του ‘ προκειμένου να μη χάσει τα οικονομικά ωφέλει που προκύπτουν.
Στο επόμενο μονόπρακτο “ΜΠΟΥΧΑΡΑ” ( Μαριλένα Παπακωνσταντίνου, Αλέξανδρος Μηλιώτης) φωτογραφίζεται με πολύ μεγαλη ευκρίνεια ο τύπος που επιλέγει σαν στάση ζωής το ¨ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ’’ και απορρίπτει μετα βδελυγμίας το ¨ΕΙΝΑΙ” .Αλοίμονο ς σε όποιον του υπενθιμίζει το “Ειναι “ του Γινεται ο αδυσόπητος εχθρός του .
Το τρίτο μονόπρακτο” ΠΕΡΙ ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΟΣ” (Μανώλης Απότσος, Δημητρης Πρωάκης) Παρουσιάζεται Ο θρίαμβος της κοινωνικής Υποκρισίας. Στο μονόπρακτο άυτό πέραν από το κοινωνικό μύνημα θεωρώ πολύ σημαντική την παρουσίαση των ηθοποιών. Ενω το θέμα του ήταν στα όρια του σεξισμού εν τουτοις η προσέγγισή του έγινε αριστοτεχνικά προβάλλοντας το κωμικό στοιχείο χωρις να αφήσει περιθώρια για οποιαδήποτε αλλη ερμηνεία.
‘ΤΟ ΔΙΚΑΝΟ’ (Σοφία Καραλιώτη, Κωνσταντίνος Πρωάκης, Κωνσταντίνος Βασιλιλικός). Αυτό το πολύπαθο οπλο που παίρνουν (συνήθως στα λόγια) όσοι θέλουν να υπερασπισθούν τα δίκαια της “αδικης” κινωνίας
δεν μπορούσε να σωπάσει στην αδικία που εισεπρετε ο πρωταγωνιστής και που τον ευκολο τρόπο εκτώνωσης και εφαρμογής του δίκιου έυρισκε την γυναίκα του ξεσπόντας το μένος που δεν ευρισκε το θάρος να βγαλει από το στομα του εξω από το σπίτι., όσο και αν η γυναίκα του ( πιο συνηδειτοποιημένη από εκείνον) του έδειχνε τον τρόπο της σωστής διαμαρυρίας.

Μιας διαμαρτυρίας που δεν εκφραστηκε εκεί που έπρεπε ακόμα και όταν έγινε σε βάρος του γυιού του η κορύφωση της πιό άδικης συμπερηφοράς..
Και μόνο στο μονόπρτακτο ‘Ο ΜΠΙΝΤΕΣ”(Τουλα Σαλαγάρα , Αλέξανδρος Μηλιώτης) , οι ηθοποιοί-κοινο , βρισκουν λόγω να σκεφτούν, εστω να υποψιασθούν την αιτία του κακού που τους στερεί την ευτυχία.
Αλλά (ας μή ξεχιόμαστε) στο επόμενο και τελευταίο μονόπρακτο “Η ΤΑΒΕΡΝΑ “ Ερμιόνη Κόρμαλου , Κωσταντίνος Πρωάκης) επανέρχεται με τη χειρότερη έκφρασή της, η κτηνώδης βουλιμία γαι την ικανοποίηση του σαρκίου. Αφήνοντας πίσω κάθε σκέψη επαναπροσδιορισμού των αξιών της ζωής. Το μονόπρακτο αυτό ήρθε στο τέλος σαν μια βροντώδης απάντηση σε όλα τα δεινά που μαστίζουν την ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ που υιοθετουν τα προηγουμενα μονόπρακτα αλλα και εμείς στη Ζωή μας.Ηταν ενα μαθημα ζωής που πήραμε από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου των Νεοχωρούσων με συμμαθητές τα δεκάδες οπαιδιά που απόλαυσαν μαζί με εμάς την παράσταση και που τα σχόλια τους έδειχναν το βαθμό κατανόησης και συμμετοχής σε όσα έβλεπαν να γίνονται επί σκηνής.
Και το πιό ενδεικτικό γεγονός που τονίζει του λόγου το αληθές ηταν νομίζω η προσφορά ΄μιας ανθοδέσμης ενός μικρού κοριτσιου στο Παππού του που για να σκύψει να τον φιλήσει , τον τράβηξε από την γραββατα… Ποιο όμορφο “ευχαριστω” δυσκολεύομαι να σκεφτώ Δεν μπορω τιποτα αλλο να πω από το
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΛΟΥΣ και πιό πολλα στον άξιο σκηνοθέτη Μανώλη Στάθη για την σπουδαία παράστση που δημιουργησε με τα ελάχιστα μέσα.

Latest..

Μήνυμα Επάρχου Π.Ε. Καλύμνου Μανώλη Μουσελλή προς τους μαθητές που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις.

ΚΑΛΥΜΝΟΣ: Για να μπορούν να προσφέρουμε μια προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, χρησιμοποιούμε αλφαριθμητικά αρχεία αναγνώρισης, τα λεγόμενα cookies. Τα cookies χωρίζονται σε μόνιμα … [Read More...]

Το Σάββατο 1/6 η παρουσίαση του νέου βιβλίου του αρχαιολόγου Μιχάλη Κουτελλά: “Το ιστορικό Ανέγερσης και λειτουργίας του Επαρχιακού Μεγάρου Καλύμνου”-Έπαινοι σε μαθητές που διακρίθηκαν στο”Young Business Talents”

ΚΑΛΥΜΝΟΣ: <!– Error: wp_booster error:td_api_base::get_key : a component with the ID: single_template_9 Key: show_featured_image_on_all_pages is not … [Read More...]