Στη λίστα του FORBES με τους 50 κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές η Οικογένεια Ιγγλέση

ΣΑΜΟΣ: Στη λίστα με  τους 50 κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές,  στην  ετήσια κατάταξη του Forbes βρίσκεται η οικογένεια Ιγγλέση με καταγωγή απο την Σάμο. H αξιολόγηση έγινε µε βάση την αξία του στόλου των 50 κορυφαίων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, σύµφωνα µε τα στοιχεία της εταιρείας VesselsValue. Είναι πιθανό να υπάρχουν αποκλίσεις τόσο στον συνολικό αριθµό των πλοίων όσο και στην αξιολόγηση της αξίας του στόλου, καθώς δεν προσµετράται το σύνολο των εταιρειών των Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά µόνο όσες εταιρείες βρίσκονται στη λίστα µε τις πενήντα πρώτες. Μέλη της οικογένειας Ιγγλέση βρίσκονται στην 20η και 36η θέση της λίστας.Αναλυτικά η λίστα του Forbes.1.Μαρία Αγγελικούση2.Γιώργος Προκοπίου3.Γιώργος Οικονόμου4.Βαγγέλης Μαρινάκης5.Άννα Αγγελικούση, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης6.Νικόλαος Μαρτίνος7.Πήτερ Λιβανός8.Νικόλαος Τσάκος9.Αντρέας Μαρτίνος10.Κρίτων Λεντούδης11.Πέτρος Παππάς12.Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος13.Γιάννης Κούστας14.Θανάσης Μαρτίνος15.Αγγελική Φράγκου16.Διαμαντής Διαμαντίδης17.Λου Κολλάκης18.Λέων Πατίτσας19.Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός20.Αντώνης Δ.Ιγγλέσης και Γιάνης Ιππ. Ιγγλέσης21.Δημήτρης Προκοπίου22.Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος23.Πόλυς Β.Χατζηιωάννου24.Πάνος Λασκαρίδης25.Ίδρυμα Ωνάση26.Οικογένεια Χανδρή27.Μελίνα Τραυλού28.Θεόδωρος Βενιάμης29.Μιχάλης Λεμός30.Οικογένεια Ζέιν31.Γιώργος Λιβανός32.Σεμίραμις Παληού33.Θανάσης Λασκαρίδης34.Αδαμάντιος Πολέμης35.Χάρης Βαφειάς36.Νικόλας Ιγγλέσης37.Σπύρος Πολέμης38.Οικογένεια Βαρδινογιάννη39.Τζένη Ανδριανοπούλου40.Γιάννης και Αριστείδης Αλαφούζος41.Νίκος Σάββας42.Γιώργος Γιαλόζογλου43.Οικογένεια Μουνδρέα44.Αριστείδης Πίττας45.Μάρκος Νομικός46.Γιάννης Δράγνης47.Πολυμετοχική48.Γιώργος Χατζής49.Γιώργος Γιουρούκος50.Δημήτρης ΔαλακούραςΠηγή: ForbesΟικογένεια Ιγγλέση. Πέντε γενιές στην ναυτιλία.Η ενασχόληση της οικογένειας Ιγγλέση με την ναυτιλία ξεκίνησε το 1875, όταν ο Δημήτριος Ιγγλέσης, άρχισε να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο νησί της Σάμου και εμπορεύονταν αγαθά τα οποία μετέφερε με τα ιστιοφόρα του. Δέκα χρόνια μετά, το 1885, η οικογενειακή επιχείρηση επεκτάθηκε με τη δημιουργία ενός οινοποιείου στο Μεσαίο Καρλόβασι, όπου παρήγαγε γλυκό κρασί Σάμου, το οποίο εξήγαγε στη Γαλλία. Ακολούθησε το 1890 η ίδρυση ενός εργοστασίου δέρματος, στην παραλία του Καρλοβασίου.Καθώς η επιχείρηση κρασιού αναπτύσσονταν ολοένα και περισσότερο, ο Δημήτρης Ιγγλέσης άνοιξε το 1900 γραφείο στη Μασσαλία, το οποίο ανέλαβε την διαχείριση των εξαγωγών στη Γαλλία.Δέκα χρόνια αργότερα, τα ηνία των επιχειρήσεων ανέλαβε η δεύτερη γενιά.Τα παιδιά του Δημητρίου Ιγγλέση, Σταμάτης, Ιωάννης, Νικόλαος, Σωκράτης και Ηρακλής, ίδρυσαν την πρώτη τους ναυτιλιακή εταιρεία.Το όνομα αυτής, D. Inglessis Fils, ως φόρος τιμής στον πατέρα τους, όπως και το πρώτο της ατμόπλοιο, το Dimitrios.Το 1914, όταν επιβλήθηκε το εμπάργκο του τουρκικού καπνού από τις ΗΠΑ και τους Συμμάχους τους κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα πέντε αδέλφια έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το κενό που δημιουργήθηκε, κάνοντας άνοιγμα στη συγκεκριμένη αγορά, με την ίδρυση επιχείρησης παραγωγής καπνού και τσιγάρων.Τέσσερα χρόνια μετά η ναυτιλιακή τους επεκτάθηκε στα φορτηγά και στα επιβατηγά πλοία, κίνηση που επέτρεψε στην οικογένεια να συμμετέχει ενεργά στο εμπόριο μεταξύ Ιταλίας, Πειραιά και ελληνικών νησιών.Από το 1919, τα επιβατηγά πλοία πέρασαν στη διαχείριση του γραφείου στη Σμύρνη, η οποία ήταν, τότε, υπό ελληνική κυριαρχία, ενώ ένα χρόνο μετά απέκτησαν το πρώτο πλοίο με την ονομασία Alberta.Μετά την καταστροφή της Σμύρνης, το 1921, η οικογένεια Ιγγλέση προσφέρθηκε να μεταφέρει μεγάλο αριθμό Ελλήνων προσφύγων από τη Σμύρνη στον Πειραιά με το πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, Demetrios Inglessis.Αρκετά χρόνια μετά, το 1938, τα πέντε αδέλφια λαμβάνουν μία στρατηγική απόφαση και μεταφέρουν το οινοποιείο από τη Σάμο στα Βαλιμίτικα της Πελοποννήσου.Νέα αρχήΟ Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος ήταν καταλυτικός για την οικογένεια Ιγγλέση, που βίωσε την ολοκληρωτική καταστροφή του στόλου της.Η τρίτη γενιά έκανε μία νέα αρχή χτίζοντας το νέο στόλο της, μέσω της εξαγοράς δεξαμενόπλοιων Liberty και T2 από τις ΗΠΑ.Η έδρα της εταιρείας μεταφέρθηκε στον Πειραιά και διαχειρίζονταν τα πλοία της μέσω της εταιρείας «Δ. Ιγγλέσης και Υιοί». Το 1954 επεκτάθηκαν στο Λονδίνο, ιδρύοντας την Frinton Shipbrokers Ltd που εστίασε στα πλοία Liberty.Η καθοριστική απόφασηΩστόσο, η καθοριστική απόφαση για την μετέπειτα πορεία της οικογένειας στον κλάδο, ελήφθη το 1963.Η ναυτιλιακή της ένωσε τις δυνάμεις της με άλλες ελληνικές οικογένειες που είχαν παράδοση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, των Μιχάλη Περατικού, Ανδρέα Ανδριανόπουλου, Αντώνη Αγγελικούση και Νίκου Ευθυμίου, ιδρύοντας την Pegasus Ocean Services στο Λονδίνο και την Pleiades Shipping Services στον Πειραιά.Στις δεκαετίες 1960 – 1970, η εταιρεία γνώρισε μεγάλη άνθηση, καθώς ο στόλος της γιγαντώθηκε μέσω της απόκτησης 40 νέων πολλαπλών χρήσεων πλοίων και μεγάλων bulkers από ιαπωνικά ναυπηγεία.H τέταρτη γενιάΣτις αρχές του 1981,  η τέταρτη γενιά Ιγγλέση εισήλθε σταδιακά στην διαχείριση των πλοίων της Pegasus Shipping Services.Το 1988, η εταιρεία επεκτείνεται στα τάνκερ με την εξαγορά του LR1 Obelix και ακολουθεί η ενίσχυση του στόλου της με μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC.Ωστόσο, τρία χρόνια μετά η οικογένεια αποφασίζει να ακολουθήσει και πάλι αυτόνομη πορεία.Αποχωρεί από την Pegasus και την Pleiades και ιδρύει στην Samos Steamship στην Αθήνα και την Alberta Shipbrokers στο Λονδίνο.Στα μέσα της δεκαετίας 1990, η ναυτιλιακή εστιάζει στην εξαγορά και διαχείριση πλοίων τύπου OBO (Ore/Bulk/Oil), που έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν μεταλλεύματα, χύδην φορτία και πετρέλαιο. Ακολούθησε η επέκταση της στα μεγάλης χωρητικότητας δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία, ενώ το 2004 στράφηκε και στα LPG carriers.Από το 2001 έως το 2018, υλοποίησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ναυπήγησης 35 πλοίων σε ιαπωνικά ναυπηγεία, ενώ παράλληλα στράφηκε και στην αγορά μεταχειρισμένων εντοπίζοντας και εξαγοράζοντας σημαντικό αριθμό  second hand πλοίων.Σήμερα η Samos Steamship διαθέτει στόλο με 25 πλοία, τάνκερ και bulkers, εκ των οποίων τα δύο θα παραλάβει το 2024, συνολικής χωρητικότητας 3 εκατ. dwt, με μέσο όρο ηλικίας τα 6 έτη.Την εταιρεία διαχειρίζονται  ο Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και ο Γιάννης Ιππ. Ιγγλέσης.*Με πληροφορίες από FORBES και mononews.gr

Latest..

Πάνω από 4.500 έλεγχοι καταγγελιών σε 150 παραλίες όλης της χώρας 750 επιχειρήσεις ελέγχθηκαν – Άνω των 800.000 ευρώ τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί

ΛΗΜΝΟΣ: Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και … [Read More...]

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΧΙΟΥ: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ

ΧΙΟΣ : Το Δημοτικό Συμβούλιο Χίου ενέκρινε την έκδοση και αποστολή επιστολής διαμαρτυρίας για τη μη καταβολή του μεταφορικού ισοδυνάμου προς κάθε αρμόδια αρχή και προκειμένου να … [Read More...]

Η ΒΕΣΣΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

ΧΙΟΣ : εν είναι από τα γνωστά και δημοφιλή χωριά του νησιού, τα οποία και αυτά, ας μη γελιόμαστε, τις περισσότερες φορές τα γνωρίζουν πολύ επιδερμικά οι επισκέπτες τους. … [Read More...]