Συμπληρώθηκαν 18 χρόνια λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου. Η άνοδος και η πτώση στην επιβατική κίνηση. Με 17.192 πτήσεις διακινήθηκαν 298.848 επιβάτες.

ΚΑΛΥΜΝΟΣ:

<!–
Error: wp_booster error:
td_api_base::get_key : a component with the ID: single_template_9 Key: show_featured_image_on_all_pages is not set.
/home/kalymnos/public_html/wp-content/plugins/td-composer/legacy/common/wp_booster/td_api.php (rara-error)
–>
H μείωση των πτήσεων  τα 8 τελευταία χρόνια οδηγεί στην απαξίωση σε συνδυασμό με τα ακριβά εισιτήρια.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΑΝ 18  ΧΡΟΝΙΑ
Παρασκευή  9 Αυγούστου 2024, συμπληρώθηκαν 18 χρόνια ακριβώς ,από την 9η Αυγούστου 2006, επί δημαρχίας Γ.Ρούσσου, ημέρα εγκαινίων και λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου.
 Ημέρα που το όνειρο όλων των Καλυμνίων μετά από 20 χρόνια έγινε πραγματικότητα. Εδώ να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στην καθοριστική συμβολή του αείμνηστου τότε Υπουργού Ναυτιλίας Αριστοτέλη Παυλίδη στην επίσπευση των εργασιών για την ολοκλήρωση των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου. Χωρίς το συνεχές ενδιαφέρον του αείμνηστου Α.Παυλίδη δεν γνωρίζουμε ποια θα ήταν η εξέλιξη και τύχη του έργου του αεροδρομίου. 
Πέρασαν ήδη 18 χρόνια και στο αεροδρόμιο Καλύμνου μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα με  17.192 πτήσεις από αεροσκάφη της  Ολυμπιακής Αεροπορίας  μέχρι στις 30 Σεπτεμβρίου 2016 και με αεροσκάφη της ASTRA AIRLINES στη συνέχεια και  της SKY EXPRESS τα 6 τελευταία χρόνια από «Ελευθέριος Βενιζέλος» και Ρόδος (ενδωδεκανησιακό δρομολόγιο)  προς Κάλυμνο και αντίστροφα,  διακινήθηκαν συνολικά 298.848  επιβάτες
Ένα αεροδρόμιο ασφαλέστατο ,όπως δηλώνουν οι αρμόδιοι και με σύγχρονες και άνετες κτιριακές εγκαταστάσεις 2.500 τμ  που εξυπηρετούν απρόσκοπτα το επιβατικό κοινό. Επίσης διαθέτει xώρο στάθμευσης για 300 ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα.
Παρά τα όποια προβλήματα έχουν  παρουσιαστεί  όλα αυτά τα χρόνια λειτουργίας του  και κάποια δικαιολογημένα παράπονα επιβατών, για κάποιες ακυρώσεις ή  που δεν εύρισκαν  σε κάποια δρομολόγια θέσεις για να ταξιδέψουν και αναγκαζόντουσαν  να μεταβαίνουν στην Κω, το Αεροδρόμιο Καλύμνου λειτούργησε, απρόσκοπτα και εξυπηρέτησε όλους τους συμπατριώτες μας αλλά και τους επισκέπτες του νησιού που το χρησιμοποίησαν. Βέβαια δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο ,ότι η τιμή των εισιτηρίων είναι αρκετά υψηλή.
Δυστυχώς όμως η μείωση των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016, δημιούργησε και δημιουργεί ακόμη περισσότερα  προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ,ένα θέμα στο οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τα στατιστικά στοιχεία από την επιβατική κίνηση από τον Αύγουστο 2006 που ξεκίνησε η λειτουργία του μέχρι και τον Ιούλιο 2024 φαίνονται στον πίνακα που παραθέτουμε:
Να σημειώσουμε ότι το έτος 2023 είχαμε συνολικά 9 ακυρώσεις πτήσεων, ενώ το πρώτο 7μηνο 2024, 6 ακυρώσεις πτήσεων
Παρατηρούμε ότι 2016 σε σχέση με το 2015 λόγω της μείωσης των πτήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2016 είχαμε μια βουτιά της τάξεως του 24% . Συγκεκριμένα το 2015 η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 24.575 επιβάτες με 1304 πτήσεις. Το 2016 οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 140 και διακινήθηκαν 18.637 επιβάτες δηλαδή υπήρξε μία μείωση της τάξεως του 24%
Για το 2017 η βουτιά στην  επιβατική κίνηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη αφού έφτασε το 52% σε σχέση με το 2015. Διακινήθηκαν μόνο 11.981 επιβάτες έναντι των 24.575 το 2015 και των 18.631 το 2016.
Δυστυχώς το 2018 μέχρι και το 2021,οι πτήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα αλλά υπάρχει μείωση στους διακινούμενους επιβάτες.
Να σημειώσουμε ότι οι καλύτερες χρονιές στα 18 χρόνια λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου ήταν το 2014 και το 2015 με 24.512 και 24.575 επιβάτες αντίστοιχα.
Η ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ. Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ
Η 18η επέτειος λειτουργίας του Αεροδρομίου Καλύμνου το βρίσκει σε μία φάση απαξίωσης με την δραματική μείωση των πτήσεων τα 8 τελευταία χρόνια με αντίστοιχη μείωση του επιβατικού κοινού, που αναγκάζεται να μετακινείται μέσω Κω και να υφίσταται εκτός της ταλαιπωρίας και μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση.
 Οι  πτήσεις που αφορούν στην Κάλυμνο μειώθηκαν από 1η Οκτωβρίου 2016 στο 30% περίπου, σε σχέση  την προγενέστερη  κατάσταση. Δυστυχώς δεν υπήρξε καμία έντονη αντίδραση ή κινητοποίηση από αρμοδίους και Φορείς αντίθετα τηρήθηκε απ’ όλους μία περίεργη παθητική στάση.
Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ 
Η υπόσχεση  από την προηγούμενη Κυβέρνηση και τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα για κατασκευή νέου αεροδρομίου στην Παλιόνησο σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως βραχυχρόνια ή έστω μεσοπρόθεσμη λύση και το κυριότερο, λόγω του τεράστιου κόστους κατασκευής είναι πολύ δύσκολο έως ανέφικτο να υλοποιηθεί, ακόμη και αν κάποια στιγμή ξεκινήσουν οι διαδικασίες.
Η επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν πριν 8 χρόνια αποτελούν την άμεση λύση που  θα φέρει την επιβατική κίνηση στα ικανοποιητικά επίπεδα πριν το 2016.
Αυτή θα πρέπει να είναι η πρώτη επιδίωξη των Αρχών και φορέων της Καλύμνου σε συνδυασμό με αίτημα μείωσης της τιμής των εισιτηρίων. Δεν μπορεί η γραμμή να είναι επιδοτούμενη και η τιμή στα ύψη και να συμφέρει τον επιβάτη να ταξιδέψει μέσω Κω.
Εδώ θα πρέπει να επικεντρωθεί η άμεση επιδίωξη όλων. Λύση εφικτή, που πραγματικά θα αλλάξει θετικά  την εικόνα του αεροδρομίου  και θα έχει ξανά την επιβατική κίνηση που υπήρχε πριν 8 χρόνια.
Αναφορικά με την επέκταση του ενεργού μήκους του διαδρόμου αποτελεί μία λύση για την αναβάθμιση και ανάπτυξη του αεροδρομίου Καλύμνου, χωρίς βέβαια να δημιουργούνται προσδοκίες ότι το αεροδρόμιο θα μπορεί να δέχεται πολύ μεγάλα αεροσκάφη και διεθνείς πτήσεις από την Ευρώπη. Και πάλι οι δυνατότητες θα είναι περιορισμένες και για συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών.
Βέβαια όπως φάνηκε μέχρι τώρα, η αύξηση του ενεργού μήκους του διαδρόμου είναι ένα έργο που κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς και παρ’ όλες τις εξαγγελίες και υποσχέσεις, δεν δείχνει να είναι στις προτεραιότητες της ΥΠΑ για το εγγύς μέλλον.
 
Κλείνοντας αυτό το αφιέρωμα για τα 18 χρόνια του Αεροδρομίου Καλύμνου να επαναλάβουμε ότι άμεση κι εφικτή λύση είναι η επαναφορά των δρομολογίων που ίσχυαν πριν 8 χρόνια και η μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Το kalymnos-news.gr θα ήθελε  να  ευχαριστήσει τον Αερολιμενάρχη Ματθαίο Δαγιάση και το στέλεχος του Αεροδρομίου Καλύμνου  Σπύρο Γιαννούκο,   για τα χρήσιμα και ενδιαφέροντα στοιχεία που μας παραχώρησαν για την ενημέρωση των αναγνωστών μας.
Παραθέτουμε φωτογραφίες από τα εγκαίνια  του αεροδρομίου πριν 18 χρόνια ,στις 9 Αυγούστου 2006,από το αρχείο της «ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ»

Latest..

Fraport Greece: Πάνω από 25,6 εκατ. η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στο 8μηνο | Δείτε για Κω

ΚΩΣ: Ανά αεροδρόμιο και από τους μεγαλύτερους νησιωτικούς προορισμούς είναι εντυπωσιακή η πορεία του αεροδρομίου της Ρόδου που έφτασε στο οκτάμηνο να αγγίξει τα 4,9 εκατ. … [Read More...]

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΚ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΑΝΙΚΑΝΗ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΤΙΣ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

ΧΙΟΣ : Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας είχε ενημερώσει τους Δήμους και τις Περιφέρειες από 8/9/2024 για έντονα καιρικά φαινόμενα. Και η Δημοτική Αρχή Μαλαφή αρκέστηκε με … [Read More...]

“Η Κάλυμνος αλλάζει” του Γ.Μαύρου: Ο χώρος που στεγάζεται το Ειδικό Νηπιαγωγείο κάθε άλλο παρά κατάλληλος για να φιλοξενήσει νήπια με ειδικές ανάγκες

ΚΑΛΥΜΝΟΣ: Για να μπορούν να προσφέρουμε μια προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, χρησιμοποιούμε αλφαριθμητικά αρχεία αναγνώρισης, τα λεγόμενα cookies. Τα cookies χωρίζονται σε μόνιμα … [Read More...]

Κως: Νεκρός ξαφνικά εργαζόμενος στο εργοστάσιο της ΔΕΗ ‑ Ένιωσε αδιαθεσία και λιποθύμησε | Νεκρός και 50χρονος κρατούμενος των φυλακών Κω

ΚΩΣ: Ξαφνικό θάνατο βρήκε σήμερα το πρωί 63χρονος εργαζόμενος του Ομίλου εταιρειών της «ΤΕΡΝΑ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ», χειριστής στροβίλου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες … [Read More...]