ΛΕΣΒΟΣ:
Εικόνες που προκαλούν θλίψη από το εσωτερικό του Αίολος Κεντέρης όπως είναι σήμερα που πλέον βρίσκεται εγκαταλελειμμένο και ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα της Σικελίας.Δείτε το βίντεο της θλίψης στο τέλος του άρθρου:
Το Αίολος Κεντέρης αποτελούσε τμήμα του στόλου της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) – NEL Lines. Ναυπηγήθηκε το 2000 στο ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. της Γαλλίας. Χωρούσε συνολικά μέχρι 1742 επιβάτες και 442 οχήματα Ι.Χ. (124 I.X. και 38 φορτηγά). Προωθούνταν από μία μονάδα προώθησης CODAG, ισχύος 66.2MW, δύο δηζελοκινητήρες (Δ/Κ) MTU GE LM2500 με τουρμπίνες αερίου, ισχύος 25,000kW στις 3,600 στροφές ανά λεπτό, κιβώτια ταχυτήτων Renk BS 210 και υδροτζέτ Kamewa 200 511, γεγονός που του επέτρεπε να φτάσει ταχύτητες μέχρι 40 κόμβους. Παλαιότερα, διέθετε και δύο δηζελοκινητήρες Pielstick 20PA6B STC με ισχύ 8,100kW στις 1,050 σ.α.λ. έκαστη. Διέθετε θέσεις για άτομα οικονομικής και διακεκριμένης θέσης, σαλόνι με κυλικείο οικονομικής και διακεκριμένης θέσης, 127 δορυφορικές τηλεοράσεις, ακουστικά με μουσική στα καθίσματα, ανελκυστήρα για τους επιβάτες, κυλιόμενες σκάλες, ρεσεψιόν, χώρο για φύλαξη τιμαλφών, τηλέφωνο και τουαλέτες για ΑμεΑ. Πήρε το όνομά του από τον Αίολο, μυθικό ταμία των ανέμων σύμφωνα με την Ελληνική Μυθολογία, αλλά και τον Κώστα Κεντέρη, σύγχρονο Έλληνα δρομέα.
Το πλοίο ήταν από το 2011 μέχρι το 2016 παροπλισμένο στα Σελήνια Σαλαμίνας. Το 2016 μετά από 5 χρόνια παροπλισμού, ναυλώθηκε στην Ιταλία, αλλά ουδέποτε κατάφερε να αξιοποιηθεί. Σήμερα, παραμένει ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα.
Ιστορικό
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. Ήταν το ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά “υπερταχύπλοα” που παρήγγειλε η ΝΕΛ. Τα άλλα δύο ήταν το Αίολος Εξπρές ΙΙ (Αργότερα Αίολος Κεντέρης ΙΙ) και το Αίολος Εξπρές (Αργότερα Αίολος Κεντέρης Ι). Με την παραλαβή του, το πλοίο έγινε η ναυαρχίδα (δηλ. σημαντικότερο πλοίο) της εταιρείας και θεωρήθηκε τότε το γρηγορότερο πλοίο που λειτούργησε στο Αιγαίο. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Αν και στην αρχή θεωρήθηκε επιτυχές, τελικά όμως άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα και και προβλήματα από τους κινητήρες, κατασκευής Pielstick. Παρόλο που ήρθε κλιμάκιο από τη Γαλλία για την επισκευή τους, τα προβλήματα παρέμειναν. Τα συχνά ατυχήματα λόγω τον απόνερων, ήταν η αφορμή, ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα. Το 2006, αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες του, και έτσι το πλοίο, αφού έλαβε το προσωνύμιο “Κόσμημα του Αιγαίου”, δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.
Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ Παναγία Πάρου, στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα από την ίδια εταιρεία, ενώ τα δύο εναπομείναντα ταχύπλοα “Αίολος Εξπρές” και “Αίολος Εξπρές ΙΙ” έλαβαν το όνομά του (“Αίολος Κεντέρης Ι” και “Αίολος Κεντέρης ΙΙ” αντίστοιχα.). Το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I, ενώ δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα, υπό τη διαχείριση της Namma Lines, συνδέοντας την Αίγυπτο με τη Σαουδική Αραβία.
Το 2016, κι ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, προκειμένου να συνδέσει την Αουγκούστα με τη Βαλέττα Μάλτας. Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες όμως καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ.Σήμερα, το πλοίο να παραμένει ημιβυθισμένο στη Αουγκούστα Ιταλίας, μεταφερμένο από τη Σαλαμίνα. Οι προσπάθειες απομάκρυνσής του από το λιμάνι, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άκαρπες.
Δείτε το βίντεο: